Sveta Trojica v Krpanovi deželi

Kratek opis poti

Izlet na Sveto Trojico boste začeli na parkirišču visoko na pobočju hriba, do katerega pripelje makadamska cesta iz Trnja. Primorsko avtocesto zapustite na izvozu Postojna, na križišču zavijete levo (smer Pivka), v središču Pivke pa pri odcepu za Knežak še malce bolj v levo na ozko asfaltno cesto proti Trnju (kažipot opazite šele v zadnjem trenutku). Asfaltna cesta vas popelje skozi Trnje in se na koncu vasi spremeni v širok makadam, ki se zlagoma dviga v dolino Vlačno. Na razcepih vas usmerjajo velike rumene table z napisom Sveta Trojica, najprej v desno (v Vlačno), nato čez nekaj časa levo navzgor. S tega razcepa je do parkirišča še približno 4 kilometre makadama (naj vas ne zavede prostor za spravilo lesa, na katerega boste naleteli na poti). Malo pred parkiriščem prečkate markirano pot, ki vodi na vrh iz Pivke, na parkirišču pa vas poleg rumene oznake, ki najbolj lene pošilja po cesti proti vrhu, pozdravi tudi prijazen lesen kažipot, katerega rdeče besedilo nedvomno namiguje, da gre za začetek markirane poti.

Pot teče najprej po širokem kolovozu, ki se po prvem ogrevalnem vzponu hitro položi. Po krajšem udobnem sprehodu vas čaka še en vzpon, ki pripelje na gozdno cesto. Pravi planinci bodo tu nadaljevali naravnost naprej po kolovozu (ta postaja vse ožji in se na koncu izteče v ozko stezico, ki po strmem travniku pripelje do vrha), izletniki pa se bodo verjetno raje odpravili v desno in se po položni, zelo razgledni cesti počasi bližali vrhu. Če se vam bo cesta le zazdela prepoložna, lahko uberete bližnjico – zagotovo boste opazili ozko stezico, ki se čez travnik strmo dviga naravnost proti vrhu.

Začetek poti

Prvi razgledi

Po razgledni cesti proti vrhu

Vrh Svete Trojice

Lonica

Na vrhu Svete Trojice boste takoj opazili ruševine cerkvice, po kateri je dobil ime (vsako leto je za prvomajske praznike tam tudi maša), v lepih dneh pa vas bo pričakal tudi čudovit razgled na Javornike in druge notranjske hribe, ki jih v ozadju zaokrožijo Snežnik, Volovja reber ter s primorske strani Nanos in Hrušica.

Greben Javornikov

Pogled proti zahodu; lepo se vidita presihajoči jezeri, desno v ozadju je Nanos

Po krajšem počitku na vrhu se lahko čez sedlo odpravite še do sosednje Lonice, kar vam bo vzelo dobre četrt ure, nato pa se vrnete do izhodišča po poti, po kateri ste se povzpeli, ali pa zaokrožite izlet s spustom po drugi poti (če ste se povzpeli po cesti, se spustite po planinski poti).