Slavnik in Grmada iz Podgorja

Vrnitev v Podgorje po strmi poti

Vrnitev v Podgorje (oziroma iskanje težje poti) je edini nekoliko bolj "zabaven" del tega izleta. Ker je vrh Slavnika popolnoma travnat, markacij na njem praktično ni (čeprav je seveda moč tudi na takšnem terenu postaviti markacije – odličen primer je sv. Lovrenc nad Postojno). Ob koncu tedna seveda ne boste imeli težav, saj bo tudi po strmi poti prihajalo na Slavnik mnogo pohodnikov in boste zlahka opazili, kje se morate vrniti, če pa ste na vrhu sami, postane zadeva nekoliko bolj zahtevna.

Če se v Podgorje vračate z vrha Slavnika, poskusite »uganiti«, kje bi lahko pot potekala, če pa se vračate z Grmade, hodite po makadamski cesti in poskusite zadeti pravi odcep desno široko shojene poti naj ne bi bilo težko opaziti. Naloga ni pretežka (v najslabšem primeru se boste znašli spet na lažji poti), če pa vas bo nestrpnost zanesla, tako kot je mene, in se boste odpravili po prvi poti, ki vodi po hribu navzdol, boste pač hodili "po Žlebu" nemarkirani poti med Srednjim hribom in Župnikom.

Če bi se slučajno znašli na nemarkirani poti (tako kot sem se jaz), ni razloga za preplah in vračanje na vrh – nadaljujte pot po travniku, ob robu gozda zavijte rahlo levo v gozd (ta odločitev je ključna; če zavijete desno, vas zanese preveč proti zahodu), nato se spuščate skozi gozd po suhi strugi in na koncu pridete na kamnito pot, ki najprej zavije v desno, nato pa vas vodi naravnost po hribu navzdol, prečka makadamsko cesto, dokler se končno malo pred Podgorjem ne priključi na markirano pot.

Lakoto, ki ste jo pridelali med izletom, vam bodo v Podgorju zanesljivo odpravili v gostilni Pod Slavnikom (fuži z jurčki so bili tako nagnusno dobri, kot bi rekel Cefizelj, da jih ni mogoče pozabiti), lahko pa se odpeljete čez magistralno cesto do Socerba na slovensko-italijanski meji.

Ocena izleta: (Leon Jagodic, 4. 5. 2010)

izjemno zanimiv izlet, na katerega smo se podali v nedeljo. Je pa pot preko Malih Vrat precej zaraščena, zato je potrebno na odcepih kar paziti. Ampak markacije so pa celo pot vidne, tako da lahko brez skrbi hodimo. Več na: http://toinono.blog.siol.net/2010/05/04/prvomajski-slavnik/

Komentar (Damir Arh, 14. 4. 2010)

Slavnik je res prijetno obiskati v vsakem letnem času. Na krožno pot v obratni smeri in z izhodiščem v Podgorju smo se odpravili na velikonočno nedeljo. Več o naših vtisih pa na http://potepanja-v-naravi.blogspot.com/2010/04/slavnik.html.

Ocena izleta: (vinko, 2. 5. 2009)