Lipnik iz Zazida

Iz Zazida proti Lipniku

Izlet začnete v Zazidu, vasici po strmimi stenami Kraškega roba. Do izhodišča boste najhitreje prišli po cesti skozi Podpeč:

• Na dnu črnokalskega klanca zavijete z magistralne ceste Ljubljana–Koper v smeri Buzet/Buje (če prihajate iz koprske smeri, morate zaviti proti Buzetu na drugem odcepu, ne v Rižani).
  • Po približno petsto metrih se v levo odcepi ozka asfaltna cesta (smer Bezovica/Podpeč/Zazid/Ratitovec).
  • Cesta vas vodi skozi Predloko, Loko in Bezovico. V Bezovici na križišču sredi vasi zavijete levo proti Podpeči.
  • Po krajšem strmem vzponu se pripeljete v Podpeč, silno stisnjeno kraško vasico, kjer se počasi in previdno pretaknete med hišami.
  • Od Podpeči do Zazida vas čaka še tri kilometre položne lepo vzdrževane asfaltne ceste.

Zeleni flišni travniki

Evgenov spomenik

V Zazidu lahko navadno parkirate ob pokopališču sredi vasi. Če tam ni prostora,  se odpeljite nekaj sto metrov naprej proti Rakitovcu in parkirajte ob nogometnem igrišču. Od pokopališča se peš odpravite nazaj po cesti, po kateri ste se pripeljali, na prvem križišču pa zavijete desno in se po položno vzpenjajoči se cesti sprehodite skozi vas. Na koncu vasi se na križišču asfaltna cesta spremeni v makadam (izberite pot naravnost), ki se položno vzpenja med z grmovjem obraščenimi travniki.

Po dvajsetih minutah vedno bolj strmega vzpona vas makadamska cesta pripelje do razcepa; rdeča črta na tleh vam namiguje, da zavijte levo, v desno pa vas vabi kažipot proti Evgenovemu spomeniku. Pomladi se kažipotu vsekakor splača slediti, saj vas pripelje na z rožami bogate travnike. Po ogledu spomenika se vrnete na makadamsko cesto in ji sledite navzgor po pobočju.

Vzpon proti
železniški postaji

Tu boste opazili tudi prve markacije, ki vas vabijo na strme bližnjice, speljane po flišnih pobočjih. Te bližnjice vam pomagajo, da že v nekaj minutah pridete do skorajda zapuščene železniške postaje Zazid, ki jo boste morda izkoristili za prvi počitek.

Prvi razgledi

Makadamska cesta prečka železniško progo in vas hitro pripelje do razcepa: v levo vodi pot mimo Jampršnika na Kojnik in Slavnik, v desno pa kolovoz proti Lipniku in Goliču. Vedno bolj zaraščen kolovoz vas položno vodi skozi gozd, po krajšem blagem vzponu pa se znajdete na prvih razglednih travnikih, s katerih se odpre pogled na Bržanijo (pod potjo boste morda našli tudi prve perunike). Razgledov je kmalu konec, pot spet zavije v gozd, a že čez petnajst minut vas bodo na prvih kraških travnikih v začetku maja pričakale narcise, pomešane s Scopolijevimi grinti in avstrijskimi gadnjaki, pred seboj pa boste zagledali tudi križ na vrhu Lipnika.

Komentar (dz, 28. 6. 2006)

Opozorilo! Če nadaljujete izlet iz Lipnika na Golič in naprej na Kojnik bodite pozorno pri spustu nazaj v Zazid...markacije namreč kmalu po lovskem zavetišču na križišču treh gozdnih cest izginejo. Najbolje je, da sledite cesti na desno, se je držite dokler ne pridete do križišča štirih gozdnih cest, tam pa zavijete levo proti zaselku Brežec. Tik pred njim zavijete preko proge v dolino ter se spustite do nogometnega igrišča v Zazidu.

Komentar (Dušan Koruza, 14. 3. 2006)

Bili smo na izletu in je lep.
A opozarjam, da v tem komentarju "V pogovoru z železniškim delavcem sem izvedel, da vlaki med Kozino in Koprom na tej postaji še vedno ustavljajo, potnikov pa skorajda ni več. Morda lahko to izkoristite za zanimiv celodnevni izlet iz Zazida čez Kojnik in Slavnik do Kozine."
ne drži kam gre proga, ker po mojem gre v Pulo. v tej dolini sta namreč dve progi in ta zgornja ne pelje v Koper . predlagam da preverite in popravite
pa lp dušan

Komentar (Ivan Pepelnjak, 14. 3. 2006)

Te proge okoli Kraškega roba me vedno zmedejo :( Zapisal sem tako, kot sem slišal, proga mimo Zazida pa res pelje v Pulo, torej na njej ne boste srečali prav dosti vlakov.