Kuk nad Hrastovljami

Po travnatih vrhovih do Kuka

Veliki Gradež

Pot vodi le nekaj metrov od vrha Gradeža, ki ga morda sploh ne boste opazili (jaz sem ga opazil šele, ko sem prišel do Kuka in se ob pogledu na karto začel spraševati kje je Gradež), saj je označen le z gomilo kamenja na samem vrhu, nato pa se nadaljuje po položnih travnikih do Kuka. S teh travnikov se odpirajo razgledi na Slavniško pogorje, okoliške hribe, kakor tudi na notranjost Istre proti jugu.

Po travnatem grebenu od Velikega Gradeža proti Kuku

Razcep poti

Vrh Kuka

Kmalu se znajdete še na enem križišču, kjer lahko zavijete levo proti Mlinom (kraj točno na meji s Hrvaško ob mejnem prehodu Sočerga), mi pa bomo zavili desno proti Kuku (smer Lačna) in v nekaj minutah prišli do označenega vrha Kuka. V mirnem vremenu bo ta točka idealna za počitek, če pa boste soočeni s pravo burjo, boste zelo verjetno pohiteli naprej, da vas ne bo odneslo ali zmrazilo.

Dolina Rižane, na levi Lačna, za njo Tinjan, na desni kraški rob

Če ste se odločili za krajšo pot, se s Kuka vrnete v Dol po poti, po kateri ste se prišli, če pa ste se odločili za daljšo krožno pot, nadaljujete s sprehodom po markirani poti proti Lačni. Pot je v celoti položna – najprej se boste s Kuka spustili dobrih 100 metrov nižje proti Krogu, nato pa se povzpeli po grebenu nazaj na Lačno, od koder vodi strma pot v dolino proti Hrastovljam.