Klemenča jama

Od hotela Plesnik skozi predor

S parkirišča nasproti hotela Plesnik se napotimo po dolini in čez 5 minut smo pri turistični kmetiji Plesnik, na kateri je spominska tabla: Tu je leta 1944 delovala angloameriška vojaška misija pod zaščito Koroškega partizanskega odreda. Še 10 minut in pri penzionu Na razpotju nas pričaka kažipot v levo Planinska postojanka Klemenča jama, cesta pa teče še naprej k Domu planincev v Logarski dolini. Če bi se torej pripeljali do razpotja, po katerem se imenuje penzion, bi si prihranili 15 minut, a ta prihranek se ne da primerjati z uživanjem ob pogledu na okoliške gore, med katerim tiste četrt ure mine še prehitro, tako je lepo.

Na planinski tablici je poleg napisa Koča na Jami 1 h še obvestilo, ali je koča odprta ali ne (napisa Strelovec 2½ h in Ojstrica 4 h pa si zapomnimo za kdaj drugič). Daleč v ozadju se vidi slap Ivovec. Takoj za penzionom po betonskem mostu prečkamo potoček, reguliran s škarpo. Kmalu zapustimo gozdno cesto pri velikem kažipotu za Klemenčo jamo po široki poti v levo. Šele po odcepu se začnemo vzpenjati in prejšnje stare markacije nadomestijo nove. Čez 10 minut pridemo pod skale; s tablice na smreki izvemo, da smo v gozdnem rezervatu Klemenškova planina. Skalnata pot vijuga in prečka skalnato strugo (v aprilu je bila suha). Nad njo so slikovite skale, ki jih (seveda spomladi) krasijo wulfenovi jegliči. Kjer se po skalah poceja voda, da so spolzke, si pomagamo z jeklenico.

Predor

Čez četrt ure zagledamo predor, zaradi stranskih oken podoben galerijam. Dolg je kakih 40 m in v njem je napeta jeklenica. Ko pridemo skozenj, spodaj zagledamo globoko grapo, v katero čez našo pot z levega brega teče slapič. Po okoliškem skalovju cveti precej avrikljev. Pod seboj vidimo Dom planincev v Logarski dolini. Na desnem ovinku s koreninami prepredene poti je v desno kažipot Jama, levo pa vodi nekakšna lovska stezica na rob grape brez razgleda. Po skalah spodrsuje zaradi peska, pot pa lajšajo stopnice in ograja. Vrh stopnic zagledamo križ, rože in svečo. Nekomu ta pot ni prinesla sreče. Ves čas imamo tudi lep pogled na Krofičko, Ojstrico in Planjavo.

Potka je že precej ozka in spodaj desno slišimo šum vode. Po 20 minutah nas čaka še ena jeklenica, ob njej pa je spet sveča. Pot ni nevarna in na takih mestih se vedno sprašujem, kako se je moglo zgoditi. Ampak taka »opozorila« nas menda vsaj za trenutek naredijo previdnejše. Nad precej slikovito grapo nam znova pomagajo stopnice, jeklenice in mostič, vrh njega pa križišče; levo navzgor je še 10 minut do našega cilja, naprej navzdol pa se gre k Domu planincev (tudi vidimo ga), kar si lahko zapomnimo za popestritev vrnitve. Po 10 minutah se pot res razširi in zravna: prišli smo na planino.

Komentar (Mojca Luštrek, 12. 10. 2007)

Moniki in Leu
Nekaj tega najdeta v spletnem dnevniku Tavanja po slovenskih hribih (http://pohribih.blogspot.com/search?q=strelovec), podrobnejši opisi na zaplana.net pa bodo tudi prišli na vrsto.

Komentar (Leo Kočevar, 30. 9. 2007)

V vodnikih je opisana tudi pot čez Plesnikovo planino, pot je zanimiva vendar, bi opozoril da je slabo označena, še huje je da je nevzdrževana in na nekaj mestih nevarna še posebaj za otroke in tiste v športnih copatih. :!: