Jamnik in Vodiška planina nad Kropo

Iz Krope na Vodice

Strm vzpon proti Vodicam

Pot na Vodice se začne pri cerkvi v Kropi. Avto pustite na parkirišču sredi Krope, nato pa se odpravite v smeri Dražgoš – že prav kmalu vas bo pričakal kažipot na Vodice in prve markacije. Po vzponu po asfaltu do cerkve nadaljujete s hojo mimo pokopališča, kjer sledite kažipotu, ki vas usmeri desno na planinsko pot.

Pomladi si na obzidju okoli cerkve oglejte drobcene pisane cvetove zidnega poponca.

Podobno kot pot na Jamnik tudi pot na Vodice v začetku teče po grapi (bolj pametno bo, da boste hodili po robu grape – ne bo vam drselo na listju, pa še po suhem boste hodili), ki se polagoma spremeni v zložno vzpenjajoč se kolovoz. Po približno 20 minutah vzpona zavije pot na Vodice ostro v levo, ter se začne bolj strmo vzpenjati – najprej počez čez pobočje, nato zavije naravnost navzgor (ta del vzpona je precej »morilski«), ko pa postane pobočje le prestrmo, pa začnemo hoditi v ključih.

Vodiška planina

Prijazen pozdrav

Očitno je, da vzpon iz Krope marsikomu dela preglavice – kako bi si drugače razlagali prijazno klop, ki nas čaka na vrhu vzpona. Od tod naprej bo šlo lažje – pot se bo še vedno vzpenjala, le da ne več tako strmo. Kmalu se z desne priključi pot, ki prihaja iz Lipnice, od tod pa ni več daleč do kolovoza, ki vas bo pripeljal vse do Partizanskega doma na Vodicah.

Partizanski dom

Po počitku v Partizanskem domu se lahko vrnete v Kropo, lahko pa nadaljujete pot proti Jamniku (čaka vas še dobrih 200 metrov vzpona) in se nato spustite v Kropo mimo lovske koče v bližini Jamnika.

Za tiste, ki ste prišli do Vodic iz Jamnika in se nameravate spustiti v Kropo pa samo še naslednji nasveti. Pot do Krope boste enostavno našli, pozorni bodite le na začetku poti – kmalu po odcepu s kolovoza (ki je dobro označen) pot kar naenkrat zavije desno navzdol po pobočju (tukaj malce pazljivosti ne bo škodilo). Pri razcepu poti proti Kropi in Lipnici kažipoti niso najbolj jasni, pogled na zemljevid na pokaže, da moramo slediti desni poti (na kateri je markacija nekoliko bolj skrita kot na levi). Od tega mesta dalje Krope ne morete več zgrešiti.

Komentar (frenk, 30. 11. 2012)

Andreja planinci se na Vodiško planino ne pripeljejo po makadamski poti ampak pridejo peš,vse tri poti iz Krope in dve iz Jamnika so markirane in označena z smerokazi tako,da ni možnosti,da zaideš :D

Komentar (andreja luznar, 9. 2. 2012)

Rada bi vas opozorila glede slabo označenih križišč po Jelovici, oziroma poti, ki pelje do Vodiške planine. Tisti planinci, ki se pripeljejo po makadamski cesti zelo lahko zaidejo in tavajo po gozdu, sploh če so prvič in poti ne poznajo. Potrebno bo na križiščih napisati table, če hočemo, da bomo lahko še kdaj prišli na prelepo Vodiško planino. Drugače je zelo lepo na planini, dobra hrana in še boljša postrežba.