Boč

Iz Zgornjih Poljčan mimo Babe

Vzpon po severnih pobočjih Boča se začne v Zgornjih Poljčanah, vasi med Dravinjo in Bočem, le nekaj kilometrov oddaljeni od Slovenskih Konjic. Avtocesto Ljubljana–Maribor zapustimo na izvozu Slovenske Konjice, nato pa sledimo kažipotom proti Poljčanam skozi Žiče (tam si lahko ogledate Žičko kartuzijo), Loče in vrsto manjših vasi, dokler se ne znajdete na križišču, kjer vas kažipot usmerja le v Ptuj in Rogaško Slatino, o Poljčanah pa ni ne duha ne sluha (čeprav jih že vidite pred seboj). Tam zavijete desno (proti Rogaški Slatini) in po dobrem kilometru pridete v Zgornje Poljčane. Med vikendi bo (vsaj v času, ko cveti velikonočnica) smiselno parkirati v vasi, med tednom pa se lahko z avtom odpeljete do majhnega parkirišča nad vasjo – za središčem vasi vas kažipot usmeri proti Boču, hitro se dvignete po cesti med hišami, za zadnjimi hišami pa vas na ovinku na desni strani čaka lepo urejeno parkirišče.

S parkirišča se lahko proti Boču odpravite po markirani poti čez Babo ali po gozdni učni poti. Če se boste najprej odpravili na vrh Boča, začnite vzpon po gozdni učni poti, če je vaš prvi cilj Dom na Boču, pa bo pot čez Babo krajša (tudi gozdna učna pot vas pripelje do Doma na Boču, le da vas čaka petnajst minut hoje po dolgočasni položni gozdni cesti). Čez Babo vodi zelo široka, lepo markirana pot, na kateri se dobro vidijo posledice trum planincev, ki se vzpenjajo po njej. Na prvi polovici poti vas čaka strm vzpon, med katerim prečkate asfaltno cesto proti planinskemu domu, ki vas pripelje do Babe (535 metrov), skale, od katere se odpre lep razgled na Poljčane, ki so že dobrih 200 metrov pod vami.

Dom na Boču

Sveti Miklavž

Pri Babi pot, dotlej speljana naravnost po pobočju, zavije v desno in postane precej položna, gozd pa se zlagoma začenja spreminjati iz mešanega, v katerem so prevladovali borovci, v bukovega, ki vam poleti daje zanesljivo senco. Pot vas pripelje na ozko gozdno cesto, ki ji sledite v desno, že po nekaj metrih pa se vaša steza spet odcepi v levo in se začne vzpenjati nekoliko bolj strmo po pobočju (če bi nadaljevali hojo po gozdni cesti, bi prišli na asfalt nekaj prej kot sicer). Nekaj minut pred ciljem vas čaka še orientacijska zanka – drevesa okoli vas bodo kar naenkrat polna fluorescenčnih puščic, ki vas bodo pošiljale v levo. Ne dajte se zmesti, poiščite markacijo, ki vas bo popeljala naprej po položni poti do travnikov in asfaltne ceste, kjer boste že zagledali Dom na Boču.

Po krajšem počitku v domu se morate spomladi vsekakor odpraviti mimo cerkvice sv. Miklavža do rastišča velikonočnice (v času cvetenja to občutljivo rožico poleg ograje vsak dan branijo tudi lokalni planinci), nato pa se lahko vrnete v dolino po poti, po kateri ste se povzpeli, ali pa nadaljujete vzpon do vrha Boča.

Komentar (Darko Korošec, 11. 1. 2010)

Če pogledate s Pohorja proti Donački gori, vam bo takoj jasno, da je to Štajerski Triglav, saj se lepo vidijo trije vrhovi. In tudi domačini v Rogatcu povejo, da je Donačka gora Štajerski Triglav.

Komentar (franc bogme, 24. 7. 2009)

Pozdrav vsem! v Halozah sem domačin, takole pa vam povem o tem kaj je štajerski Triglav! Za Donačko goro sem vedno slišal da je Haloški Triglav, za Boč pa nisem slišal nič o tem če je ali ni štajerski Triglav. Ker pa je Donačka gora Haloški Triglav, smatram da je Boč res morda potem Štajerski Triglav. Zadeva o Donački gori je preverjena pri poznavalcih in planinskih društvih! Pa lep pozdrav!

Komentar (janja kodrič, 17. 4. 2008)

TOLE O ŠTAJERSKEM TRIGLAVU je RES. sploh to ni za donačko goro, ker nima vrha, čeprav ima tri glave je možno da bi za njo tudi pripisali kaj podobnega. v bistvu je manjša od Boča.toliko o tem. :D torej ostajam pri tem kakor mi pravimo boču, veličastno ime Štajerski Triglav. :D