Sveti Jošt z Vranskega

Z Vranskega do Treska

Štajersko avtocesto zapustimo pri izvozu Vransko (340 m). Zavijemo levo, pred bencinsko črpalko pa desno v smer Vransko in že takoj nas pričaka krajevna tabla. Peljemo se mimo cerkve sv. Mihaela in trgovine ter na levi strani ceste pred mesnico Jurij, na kateri sta dve kamniti plošči z latinskimi napisi, in gostiščem (tudi picerijo) Filač – Slovan zagledamo na kostanju tablice za jamo Škadavnico (naprej),  Menino (naprej, 4.00), Čemšeniško planino (naprej, 3.30), Čreto (nazaj, 1.45) in sv. Jošta (desno, 1.15). Zavijemo torej desno in parkiramo pri zdravstveni postaji. Na drogu pred njo sta markacija in puščica, naslednja markacija pa je na drogu pri toplarju levo ob asfaltni cesti.

Napotimo se po markirani asfaltni cesti mimo toplarja in kapelice. Prečkamo most čez Podgrajščico (Podgrašco). Cesta se vzpne v breg in pod razkošno hišo je na križišču markacija s puščico v levo, skrita pod drevesnimi vejami. Tudi kasneje so na sicer dobro in na novo markirani poti nekatere markacije skrite pod zelenjem. Čez dobrih 5 minut je konec asfalta; levo pelje kolovoz k zadnji hiši, naš (precej kamnit) pa naravnost v breg. Kolovoz se hitro zravna in nas pripelje na asfaltno cesto Vransko–Čreta pri Kokarjah, na katero zavijemo desno. Na začetku Tešove v desnem ovinku asfaltne ceste stoji kozolček, na katerem so rdeči tablici za Čreto (desno) in sv. Jošta (levo), zeleni za sv. Jeronima (levo) in Tešovo (desno) ter bela »rokopisna« s črnim napisom PUL (desno). Spustimo se po ožji levi asfaltni cesti (naravnost) mimo Tešove 2 čez potoček, ki izvira desno ob poti. Čez 10 minut dosežemo vrh klančka asfaltne ceste; tam je na desnem ovinku kozolček s sliko cerkve sv. Jeronima in napisom Sv. Jeronim, Tabor. Nadaljujemo po asfaltni cesti v breg. Vrh hriba je kmetija, poleg nje pa znamenje in dva lepo okrašena toplarja. Na prvem je napis ŽIG s puščico v desno. Na razcepu nas markacija napoti levo. V dobrih 5 minutah pridemo do velike lipe na levi strani ceste. Pod njo stoji klopca, na drevo pa je prislonjena zelena kovinska preža. Markacija na drevesu za lipo nam pove, da moramo zaviti levo.

Ko pridemo v gozd, je na smreki rdeča tablica z napisom Jama Škadavnica (naravnost; to si zapomnimo za nazaj grede), mi pa zavijemo desno po ožji stezi v breg, kamor kaže rdeča puščica na skali. Takoj zatem sta na še eni skali napis in puščica, ki povesta, da smo na pravi poti – k sv. Joštu. Čez 5 minut naletimo na nekaj med potjo in hudournikom; po skalnati stezi, po kateri teče voda, zavijemo levo v breg. Vrh vzpetine se ta steza prelevi v položno travnato pot, ko pa se spet začne vzpenjati, se zoži in postane dokaj zaraščena. Zaradi tega in ker je prva markacija na odcepu precej zakrita in oddaljena od »glavne« poti, je treba čez kakih 5 minut skrbno gledati v desno, da je ne prezremo. Na vrhu  prve vzpetine se steza »očisti« in je laže prehodna. Pripelje nas mimo poseke na desni. Puščica na tleh kaže naravnost. Uberemo jo kar po travniku in se držimo levega roba. Na jablani ob vhodu v gozd nas spet čaka markacija. Na izrazitem desnem ovinku stoji skupina zanimivih grčastih dreves. Brž zatem se svet odpre in oznake nas napotijo v levo čez travnik ob robu gozda. Po kakih 5 minutah od poseke pridemo do domačije Tresk (Jeronim 27). Krasita jo dve posebno visoki lipi z ozkima krošnjama. Pod njo je nekakšna vrtača z lepo okroglim ravnim dnom, tudi lično pokošenim v krogih.

Ocena izleta: (andreja rejc, 18. 5. 2006)