Krvavec in Zvoh

Krvavec in Veliki Zvoh

Kočni in Grintovec

Ker vas nekaj minut vzpona verjetno še ni utrudilo, se lahko Domu na Krvavcu izognete – zapustite kolovoz in se odpravite kar naravnost navzgor po travniku. Na grebenu vas zaustavi vrtača, ki se ji izognete po levi, nato pa sledite makadamski cesti, ki mimo oddajnika pelje proti vrhu Velikega Zvoha. Že na prvem ovinku vas čaka čudovit pogled – čez Kranjsko polje vas nad Jelovico in Pokljuko pozdravljajo Julijske Alpe, nad katerimi se dviga Triglav, naravnost nasproti vas sta Storžič in Kriška gora, za katerima se dviga greben Košute, nekoliko bolj desno vašo pozornost pritegneta Kočni in Grintovec, druge vrhove Kamniških Alp pa precej uspešno zakriva Kalški greben.

Dom na Krvavcu

Ena redkih markacij, ki jo boste opazili ob cesti, vam namigne, da je pametneje zapustiti cesto in slediti stezicam ob njej, za oddajnikom pa vas čudne rumene oznake vabijo proti Krvavcu, od katerega vas loči le še strmo travnato pobočje. Do njega se povzpnete kar naravnost po travniku levo od ograje (očitne steze ni). Če niste trenirali teka na Grintovec, pa bodo noge verjetno hvaležne, če se boste vzpona lotili z vijuganjem po pobočju.

Z vrha Krvavca se odpre pogled proti vzhodu na Kamniški vrh, dolini Korošice in Kamniške Bistrice ter Veliko planino, na severu pa vas vabi naslednji cilj – Veliki Zvoh. Ob ograji smučišča se spustite do makadama pred seboj; ta vas popelje pod naslednjo postajo sedežnice proti sedlu Razor, od koder se začne pot spet vzpenjati. Čez nekaj metrov pridete do razcepa: levo čez smučišče vodi pot na planino Dolge njive, naravnost navzgor pa se nadaljuje vzpon do Velikega Zvoha, od katerega vas loči le še slabih 15 minut vzpona.

Razgled na vrhu Velikega Zvoha si morate poiskati – najbolje bo, če se sprehodite mimo akumulacijskega jezera ob zgornji postaji sedežnice in si privoščite počitek na eni od klopi, postavljenih v bližini ograje.

Krvavec z Zvoha

Pot proti Zvohu

Po krajšem počitku se do izhodišča vrnete po poti, po kateri ste se povzpeli, lahko pa si izlet popestrite še s krajšimi ovinki:

• Spustite se do planine Dolga njiva.
  • Če ste začeli izlet na Kriški planini, se vrnete do Doma na Krvavcu, od tam pa se odpravite čez Tiho dolino do Gospinca in nato po markirani poti nazaj do Kriške planine.
  • Podoben krog čez Kriško planino lahko naredite tudi, če ste začeli izlet na Gospincu.

Bolj utrjeni planinci se lahko odpravite še do Vrha Korena. Nanj vodi pot čez planino Dolge njive, lahko pa se odločite tudi za precej zračno in tu in tam zahtevno pot po grebenu imenovanem Jež.

Ocena izleta: (RUDI MEŽNAR, 12. 8. 2005)

MENI SE JE ZDELA TALE TURA ZELO VREDU!!! :wink:

Ocena izleta: (Albert Zore, 5. 6. 2005)

Komentar (Albert Zore, 5. 6. 2005)

Enkraten izlet za testiranje nog. Ker sem bolj počasen in preveč gledam naokrog rabim od Gospince do vrha Zvoha 2 uri. Izredni razgledi so po dežju. Zelo priporočam vsakomur.