Vrh Svetih treh kraljev iz Izgorij

Vzpon iz Hleviš

Pot do Hleviš nadaljujemo po kolovozu

Ob potoku navzgor
Kolovoz, po katerem boste hodili, se po nekaj sto metrih konča, onkraj travnikov na vaši levi pa že vidite ožjo pot, ki zavija v gozd. Ta pot vas bo ob rahlem vzpenjanju skozi redek gozd in med strmimi pobočji travnikov povedla proti Hlevišam, naslednji vasi na naši poti. Pred prvimi hišami se nam z leve priključi kolovoz, že čez dobrih pet minut pa se znajdemo pred prvimi hišami (da ne bi koga po nepotrebnem užalili – uradno je prva hiša, do katere pridemo, še v Izgorjah, naslednja, le nekaj metrov stran, pa že v Hlevišah). Med hišami se spustimo po makadamski poti do potoka in ceste, ki jo prečkamo in se začnemo vzpenjati po ozki traktorski poti levo ob potoku (ob njegovem desnem bregu).

Traktorska pot v začetku sledi potoku, nato pa se od njega odcepi v levo in po nekaj metrih pripelje do strmega travnika pod kmetijo desno nad vami. Po robu gozda se povzpnite po travniku do makadamske ceste, ki jo že vidite nad seboj, in nadaljujte pot po cesti mimo hiše. Cesta se za hišo spremeni v kolovoz, ki mimo skednja zavije strmo levo v hrib – ta vzpon je edini res strm na celotni poti.

Zadnja kmetija ob poti

Pogled nazaj na Hleviše

Po krajšem vzponu se splača ustaviti in se razgledati po travnikih okoli Hleviš, ki ležijo pod vami, kakor tudi na sosednja hribovja – lepo se vidijo Vrsnik in Mrzli vrh ter Ravne na sosednjem grebenu.

Kolovoz vas kmalu pripelje do naslednje kmetije, kjer izgine. Brez skrbi – odpravite se kar naravnost, levo mimo hiše, in na robu gozda boste opazili ozko gozdno pot, ki vodi naravnost v želeno smer. Že nekaj korakov po tej poti vas bo pripeljalo v popolnoma drug svet – po sončnih travnikih ste prišli v gost, a dobro prehoden gozd. Tukaj je zaradi senčne lege tako mrzlo, da boste še v začetku aprila našli ostanke snega.

Gozdna pot, po kateri hodite, se ves čas rahlo vzpenja. Da boste obdržali pravo smer, na vseh razcepih (ki jih ni veliko), izberite desno pot, tako boste v manj kot desetih minutah hoje zanesljivo prišli do brunarice ob makadamski cesti, kjer se priključite markirani poti, ki se na vrh vzpenja iz Sopota. Zavijte levo in sledite markacijam – v dobre četrt ure boste prišli do vrha.

Komentar (andrej poljanšek, 21. 4. 2008)

Doma sem v Žireh, pa nisem nikdar šel po tej poti. Večinoma se peljem z avtom po asfaltiranih poteh, ta pot pa je pravi izziv, samo vzemi si čas.