Vrh Svetih treh kraljev iz Izgorij

Iz Izgorij do Hleviš

Izlet začnemo v Izgorjah, zaselku na pobočju nad dolino Sovre. V Izgorje se lahko z Gorenjske pripeljete iz Žirov (za dostop v Žiri glej izlet na Javorč), za vse ostale pa bo verjetno krajša pot mimo Rovt:
  • Avtocesto Ljubljana–Koper zapustite v Logatcu. Na križišču z magistralno cesto zavijete desno (smer Vrhnika/Ljubljana).
  • V Logatcu zavijete med hišami levo v smeri Rovte/Žiri; v tej smeri se boste vozili približno 30 minut.
  • Pod Rovtami se začne cesta spuščati proti Žirem in se ob Sovri naenkrat precej zoži – prišli ste do Matjaževih kamer. Tudi tukaj se splača ustaviti in si ogledati zanimivo okolico, posebej pozimi, ko z okoliškega skalovja visijo ogromne ledene sveče.
  • Nekaj kilometrov dalje se od glavne ceste desno v klanec odcepi ozka asfaltna cesta proti Izgorjam, na kar vas opozarja tudi kažipot.

Če boste do Izgorij potovali skozi Žiri, boste odcep za Izgorje našli za levim ovinkom, na katerem se desno odcepi cesta proti Ravnam.

Vrh boste videli naravnost pred seboj

Po asfaltni cesti se vzpnete po precej strmem klancu do Izgorij, kjer se asfalt konča, avto pa lahko pustite v bližini prvega razcepa. Tukaj se začnejo tudi markacije, a se ne zmenite zanje – peljejo v povsem napačno smer.

Pot med travniki

Pot proti Vrhu Svetih treh kraljev, ki ga boste kmalu zagledali pred seboj, nadaljujete naravnost po makadamu, ki že zelo kmalu zavije levo v hrib proti kmetiji, ki jo boste videli na vrhu travnatega pobočja. Lahko se odločite, da boste sledili tej cesti, ki vas bo tudi privedla do Hleviš, veliko bolj udoben pa je sprehod po poteh med travniki – zavijte desno za gospodarskim poslopjem, na naslednjem razcepu pa levo, naravnost proti vrhu, ki ga vidite pred seboj.

Komentar (andrej poljanšek, 21. 4. 2008)

Doma sem v Žireh, pa nisem nikdar šel po tej poti. Večinoma se peljem z avtom po asfaltiranih poteh, ta pot pa je pravi izziv, samo vzemi si čas.