Potepanje po Veliki planini

doma proti Gradišču

Naselje na Veliki
planini

Izlet po Veliki planini lahko  zaokrožite s potjo mimo Gradišča. Če ste se v Domžalskem domu dodobra odpočili, boste verjetno uživali v sprehodu tik ob ograji na robu Velike planine, od koder boste imeli tudi čudovit razgled na Kamnik in Ljubljansko kotlino, bolj utrujeni pa boste bržkone sledili markacijam in visokim rdečim drogovom, ki omogočajo sprehode po Veliki planini tudi pozimi.

V obeh primerih se od Domžalskega doma vrnite v dolino. Če ste se odločili za sprehod ob ograji, nadaljujete naravnost navzgor po ozki stezici, ki ob ograji zavije desno in vas čez sedelce po vedno bolj skalnati poti pripelje do razglednega vrha (1646 m), s katerega se nato čez travnik spustite do markirane poti pod seboj.

Tisti, ki ste se odločili za malce manj strmo, a mnogo manj razgledno pot, sledite kolovozu do planšarskega naselja, kjer vas bodo markacije poslale v levo, desno od vrtače na Spodnjem koncu, in vas najprej po stezici, nato pa po precej široki gozdni cesti pripeljale tik pod Gradišče.

Pri koči pod Gradiščem vas kažipot proti sedežnici usmeri v desno, v prijetno travnato kotanjo, ki jo prečkate in se povzpnete še zadnjih nekaj metrov do zgornje postaje sedežnice, s katero se lahko tisti, ki vas med spustom rada bolijo kolena, udobno vrnete do izhodišča. Drugi se boste verjetno raje spustili po razglednih travnikih, s katerih boste lahko ves čas spusta opazovali sosednji Krvavec, desno od njega pa glavni greben Kamniških Alp, v katerem boste hitro prepoznali Kočne, Grintavec, Skuto, Brano, Planjavo in Ojstrico, pod katero se nekoliko niže dvigajo gozdnata pobočja Rzenika in Konja.

Tudi sedežnica vozi poleti vsako polno uro, zato vas po spustu z njo čaka še dobre pol ure čakanja na naslednjo vožnjo vzpenjače.

Komentar (Velika planina, 12. 5. 2008)

Odličen izlet, Velika planina dejansko v vsakem letnem času ponuja nekaj drugega. Morda zanimivost, v fotomonografiji Velika planina, ki bo izšla novembra letos, bo priložen tudi natančen, na terenu izdelan zemjlevid. To zna biti zanimivo za vse ljubitelje Velike planine. Več o omenjenem (pa še kopica dobrih fotk) na www.velikaplanina.info !

Komentar (Gorazd, 24. 10. 2007)

Zelo lepo popolno predstavljena pot na Veliko planina. Še posebej mi je všeč prikaz na Zemljevidu poti ter Višinski profil poti. Ali je še več tako predstavljenih izletov na strani zaplana.net? Jaz sem pogledal še nekaj drugih izletov, vendar prikaza z zemljevidom in višinskim profilom nisem našel nikjer. Predvsem način z zemljevidom mi zelo pomaga kot občasnemu obiskovalcu gora in upam da bo takšnih še več.

Ocena izleta: (Dušan Koruza, 6. 3. 2006)

Izlet je lep tudi pozimi, gor peš, dol pa s smučmi. Priporočam.