Velika planina z Volovljeka

Z Volovljeka proti Veliki planini

Vzpon na Veliko planino začnete na prevalu Volovljek, do katerega vodi dobro vzdrževana makadamska cesta, ki se malo pod prevalom Črnivec odcepi s ceste med Stahovico in Gornjim Gradom. Če se boste na izlet odpravili iz ljubljanske smeri, sledite v Kamniku smeri proti Kamniški Bistrici, v Stahovici zavijte proti Gornjemu Gradu, nato pa po daljšem vzponu levo proti Kranjskemu Raku/Volovljeku. Če prihajate iz Savinjske doline, zavijte v Radmirju proti Gornjemu Gradu in sledite kažipotom proti Kamniku, kmalu za prevalom Črnivec pa zavijte desno proti Kranjskemu Raku.

Rakove ravni

Na prevalu Volovljek lahko poskusite parkirati ob okrepčevalnici tik ob cesti, še bolje pa bo, če se boste zapeljali nekaj metrov po makadamski cesti, ki vodi proti Tihi dolini, in avto pustili na manjšem parkirišču na začetku gozda. Markirana pot se začne ob okrepčevalnici in vodi navzgor med hišami, mimo psa, ki te skrbno oblaja. Za zadnjo hišo pa zapusti kolovoz in se nadaljuje po ozki stezici čez travnik. Stezica hitro zavije v gozd, kjer se razširi in se začne brž vzpenjati po pobočju.

Kažipoti Velike planine navadno ne omenjajo, pač pa vas pošiljajo proti Domžalskemu domu (Domu na Veliki planini), Črnuškemu domu (Domu na Mali planini), Jarškemu domu (še eni okrepčevalnici med njima) ali planini Kisovec, kjer vas prav tako čaka okrepčevalnica. Avtorji kažipotov imajo očitno svoje mnenje o tem, kaj je za planinca najpomembnejše .

Vikendi na Rakovih
ravneh

Pogled na Raduho
(zadaj v sredini)

V začetku je pot po gozdu precej razrita in blatna, ko pa se otresete cest za spravilo lesa, s katerimi je prepredeno pobočje, postane steza dosti bolj prijazna in vas v dobrih 15 minutah pripelje do ograde okoli Rakovih ravni, prve planine ob poti.

Markacije vas pošljejo po ozki, prijetno razgibani stezi desno ob ogradi do križišča gozdnih cest, kjer ste postavljeni pred zanimivo uganko: le po kateri cesti bi nadaljevali pot. Hiter pogled na zemljevid tokrat pomaga; pravi odgovor je kolovoz, ki se med cestami vije po planini naravnost pred vami.

Na planini se držite bolj desno, za pašniki pa boste pod prvo smreko našli markacijo, ki vas usmeri proti naslednjemu vzponu skozi gozd, tokrat le za nekaj minut in že so pred vami vikendi, mimo katerih se povzpnete po ozki cesti. Čaka vas še en gozdnat vzpon; prej široka pot postaja vse bolj neopazna stezica, po kateri vas vodijo dobro vidne markacije, ki po dobre pol ure strmega vzpona pripeljejo do makadamske ceste pod Gojško planino.

Komentar (Velika planina, 12. 5. 2008)

Odličen izlet, Velika planina dejansko v vsakem letnem času ponuja nekaj drugega. Morda zanimivost, v fotomonografiji Velika planina, ki bo izšla novembra letos, bo priložen tudi natančen, na terenu izdelan zemjlevid. To zna biti zanimivo za vse ljubitelje Velike planine. Več o omenjenem (pa še kopica dobrih fotk) na www.velikaplanina.info !

Komentar (Gorazd, 24. 10. 2007)

Zelo lepo popolno predstavljena pot na Veliko planina. Še posebej mi je všeč prikaz na Zemljevidu poti ter Višinski profil poti. Ali je še več tako predstavljenih izletov na strani zaplana.net? Jaz sem pogledal še nekaj drugih izletov, vendar prikaza z zemljevidom in višinskim profilom nisem našel nikjer. Predvsem način z zemljevidom mi zelo pomaga kot občasnemu obiskovalcu gora in upam da bo takšnih še več.

Ocena izleta: (Dušan Koruza, 6. 3. 2006)

Izlet je lep tudi pozimi, gor peš, dol pa s smučmi. Priporočam.