Potepanje po Veliki planini

Od vzpenjače do Doma na Veliki planini

Do Velike planine vas pripelje vzpenjača iz doline Kamniške Bistrice, do katere vodi cesta skozi Kamnik in Stahovico (ves čas vas bodo usmerjali kažipoti proti Kamniški Bistrici ali Veliki planini). Spodnja postaja vzpenjače je približno 4,5 km za Stahovico na levi strani ceste. Nanjo vas bodo najprej opozorile jeklenice nad cesto, nato pa tudi oznake ob njej.

Poleti vozi vzpenjača na Veliko planino vsak dan ob polnih urah. Natančnejše podatke dobite na njihovih spletnih straneh.

Planšarija ob poti

Od zgornje postaje vzpenjače vas kažipoti in markacije usmerijo desno na kolovoz, ki teče med spodnjo postajo sedežnice (na vaši levi) in gostiščem Šimnovec (na vaši desni). Le nekaj metrov za gostiščem Šimnovec se v levo odcepi kolovoz, ki zavije čez travnik proti hišicam, skritim v gozdu. Sledite mu, nato pa se na vseh razcepih držite desnega kraka. Kolovoz se zlagoma spreminja v vedno ožjo, a dobro vidno stezico, ki vas v nekaj minutah pripelje skozi gozdiček do kolovoza pred planšarijo. Tam zavijete levo, na drevesu pa vas že čakata prva markacija in kažipot z oznako FS ter vas pošljeta na nekoliko hitreje se dvigajoč kolovoz, ki vas po nekaj minutah pripelje s travnika v gozd.

Vedno ožja steza, označena z rumeno-rdečimi markacijami, vas vodi najprej skozi prijetno senčnat gozd, ki pokriva Kobilno dolino, nato pa po vedno bolj travnatih pobočjih do kolovoza, po katerem vodi precej obljudena markirana pot z Velike planine proti Konju. Na tem kolovozu zavijete desno (navzgor) in se začnete nekoliko bolj strmo vzpenjati, najprej med drevesi, nato pa po odprtih travnikih.

Pogled na Gradišče

Pot mimo Velike jame

Markacije vas vodijo ves čas rahlo v levo, mimo Velike jame (skoraj 50 metrov globoke vrtače) do razpotja pod Zelenim robom, kjer vas kažipot proti Domžalskemu domu usmeri na širok makadam, ki se zlagoma spušča proti planšarskemu naselju. Slabih 20 minut prijetne hoje vas mimo kapelice pripelje do poti tik pod robom Velike planine, od tam do Doma na Veliki planini (Domžalskega doma) pa je le še kratek vzpon čez travnike.

Komentar (Velika planina, 12. 5. 2008)

Odličen izlet, Velika planina dejansko v vsakem letnem času ponuja nekaj drugega. Morda zanimivost, v fotomonografiji Velika planina, ki bo izšla novembra letos, bo priložen tudi natančen, na terenu izdelan zemjlevid. To zna biti zanimivo za vse ljubitelje Velike planine. Več o omenjenem (pa še kopica dobrih fotk) na www.velikaplanina.info !

Komentar (Gorazd, 24. 10. 2007)

Zelo lepo popolno predstavljena pot na Veliko planina. Še posebej mi je všeč prikaz na Zemljevidu poti ter Višinski profil poti. Ali je še več tako predstavljenih izletov na strani zaplana.net? Jaz sem pogledal še nekaj drugih izletov, vendar prikaza z zemljevidom in višinskim profilom nisem našel nikjer. Predvsem način z zemljevidom mi zelo pomaga kot občasnemu obiskovalcu gora in upam da bo takšnih še več.

Ocena izleta: (Dušan Koruza, 6. 3. 2006)

Izlet je lep tudi pozimi, gor peš, dol pa s smučmi. Priporočam.