Stegovnik

Kratek opis poti

Na Stegovnik se lahko odpravimo peš po nemarkirani poti iz Medvodja mimo Stegovniškega slapa in lovske koče do vznožja Malega Javornika ali pa od Kanonirja ob cesti na Jezersko mimo Močnikove planine (markirana pot), ki pripelje na Stegovnik z severovzhoda. Kot najkrajšo pa priporočam naslednjo pot, ki jo v velikem delu lahko prevozimo z avtom.

Magistralno cesto proti Ljubelju zapustite na izvozu Tržič, na prvem križišču zavijete desno navzdol proti centru Tržiča. V Tržiču sledite kažipotom za Jelendol in se odpeljete po cesti skozi Dolino in Jelendol po dolini Tržiške Bistrice. Malo pred Medvodjem zavijete desno preko mostiča čez Bistrico po gozdni cesti v hrib. Med vzponom po njej pazite na križišča: na prvem križišču zavijete levo, na naslednjem desno in kmalu nato (skoraj do planine Vetrh) še ostro levo. Zdaj vas čaka še približno 3 kilometre vožnje do križišča na lepi jasi, od koder je desno še kak kilometer do Doma na planini Javornik (vrh Velikega Javornika je tudi vreden obiska).

Naravni preduh

Dobrča in Julijske Alpe

Pogled na Medvodje

Vzhodna Košuta in Obir

Zahodne Kamniške Alpe

Na tem križišču na jasi pustimo avto in se odpravimo peš levo, sledeč markacijam po gozdni stezi, proti Stegovniku, ki ga kmalu zagledamo kot kopasto gmoto skalovja. Po markirani stezi pridemo do njegovega vznožja, kjer moramo skozi naravni preduh. V njem so nameščene varovalne jeklenice in lestev, vendar je pot kratka in ni izpostavljena. Za preduhom se nato steza strmo vzpenja v ključih na jugozahodni vrh Stegovnika. Po grebenu gremo lahko potem še na severovzhodni vrh, ki pa je le 8 m višji in ima prav takšen čudovit razgled.

Stegovnik z okolico

Komentar (Ana K., 8. 5. 2005)

Preverila sem predlagani pristop z Jezerske strani. Od zaselka Dol, kjer se pusti avto, pa do vrha sem rabila uro in 50min. Pot gre po kolovozu, gozdni stezi in nazadnje po skalnem, mestoma izpostavljenem, grebenu. Vrh Stegovnika je nekje na sredi grebena. Razgled je super, a se odpre zares šele na vrhu. Planincev se tod res ne sreča dosti. Pot sem nadaljevala proti tržiški smeri (skozi skalno okno), na planino Javornik in od tam po neoznačeni poti na vrh Velikega Javornika (od vrha Stegovnika uro in 40min), od koder je razgled morda še boljši. Potem pa proti Javorniškem Prevalu in nazaj v smeri proti Jezerskem. Do avta je z vrha V.Javornika uro in 30min. Ta zadnji del je precej slabo označen.

Komentar (Leopold Scheicher, 1. 4. 2005)

Stegovnik spada v Jezersko planinsko pot, zato se naj bi se povzpeli z Jezerskega in ne z opisane strani. Vzpon se prične za gostiščem Kanonir na Spodnjem Jezerskem. Sam bom poizkusil s te strani. Mogoče je tudi bolj zanimiva?