Iz Hotavelj na Slajko in Špik

Slajka in Špik

Po cesti med travniki

Dom na Slajki

Po manj kot desetih minutah hoje po makadamu dosežemo makadamsko cesto, ki se vzpenja iz Hotavelj proti Oselici, na njej zavijemo levo (navzgor), že čez nekaj metrov pa nas kažipot proti Slajki (namenjen je tistim, ki se bodo na Slajko povzpeli v pločevinastem oklepu) usmeri desno. Od tod do Slajke nas čaka še kakšnih 20 minut hoje.

Cesta proti Slajki se najprej vzpenja skozi redek gozd, nato pa zavije med travnike, od koder se začno odpirati prelepi razgledi – najprej na Žirovski vrh, nato na Polhograjsko hribovje in Poljansko dolino, nekoliko kasneje še na Blegoš. Le še nekaj minut nas loči od Doma na Slajki, kjer vam bo prijazna oskrbnica hitro potešila žejo in lakoto.

Pogled s Slajke na Žirovski vrh

Pot na Špik

Po počitku na Slajki se lahko odpravite proti Ermanovcu (do tja vas čaka še uro in pol hoje), večina pa bo začela razmišljati o vrnitvi v Hotavlje. Ne glede na vašo odločitev pa je vredno nameniti dodatne pol ure vzponu na Špik, prvi vrh ob poti od Slajke proti Ermanovcu. Pred planinskim domom izberemo markirano pot proti Ermanovcu, ki vodi najprej med travniki, nato pa zavije v gozd. Takoj za gozdom, pri drugem kažipotu za Ermanovec (ki kaže po kolovozu navzdol), zavijemo s poti desno na ožjo pot, ki očitno pelje proti vrhu na naši desni. Že po nekaj minutah vzpona se bo proti severu odprl pogled na Julijske Alpe, na vrhu Špika pa se odpre čudovit razgled proti jugu – v lepih dneh boste videli prav do Snežnika.

Na izletniški karti je markirana pot s Slajke proti Ermanovcu napačno speljana naravnost čez vrh Špika – ne verjemite karti, drugače boste Špik zgrešili.

Pogled s Špika proti severu

Pogled s Špika proti jugu

Komentar (Milena Rebolj, 6. 6. 2005)

To pot sem prehodila v zimskem času (sredi februarja), ko je po prisojnih rebreh že bil prvi teloh in resa. Sem pa pot nadaljevala vse do Ermanovca in mi ni bilo žal. Sploh mi je ta del od Špika proti Emranovcu zelo lep. Srečno!