Sivka iz Zaloga

Od Rusa do Sivke

Nad Rusom

Pri Rusu v kozolcu (dobesedno) zavijete ostro levo na kolovoz, ki se zlagoma dviga čez travnike (s teh imate krasen razgled na sosednji Črni Vrh z mogočno cerkvijo sv. Lenarta, v ozadju pa boste hitro opazili Polhograjsko Grmado in Tošč), nato pa se prevali čez greben in v zložnem spustu pripelje do kmetije Buh, kjer vas čaka širok makadam.

Do Rusa se lahko pripeljete tudi z avtom. Za gasilskim domom v Zalogu sledite levi cesti, ki vodi ob Veliki Božni v Potrebuježev graben, in po slabih treh kilometrih zavijete levo na makadam. Na prvem razcepu zavijete desno, nato pa se po daljšem vzponu mimo Mrzlikarja pripeljete do Rusa.

Pogled na Sivko

Vrbanček

Ta po grebenu, s katerega lahko že občudujete Blegoš, ki se dviga za bližnjimi vrhovi, vodi do kmetije Alič, tam pa je naslednji zanimiv odcep (ta je odlično označen) – najprej na razcepu cest zavijete v desno, nato pa po nekaj metrih poiščete začetek steze le malo nad cesto (tudi to stezo je očitno uničila širitev makadamov).

Steza vodi po prijetnem sončnem mešanem gozdu do travnikov pred zgledno urejeno kmetijo Vrbanček, kjer prečkate cesto in nadaljujete vzpon po stezi mimo kapelice naravnost proti vrhu. Ko boste čez nekaj minut prišli do vršnih travnikov (vzhodni del Sivke, po katerem se vzpenjate, je zaraščen), boste zaslutili, kakšen razgled vas čaka na vrhu. Po nekaj minutah vzpona se bo odprl pogled na ves greben Škofjeloškega hribovja, od Črnega vrha nad Cerknim čez Blegoš do Lubnika, v ozadju pa boste hitro opazili Kojco, Porezen in Ratitovec, za katerimi se dvigajo vrhovi Julijskih Alp. Nekoliko bolj v desno, za grebeni Polhograjskega hribovja, so v lepem vremenu vidne tudi Karavanke in Kamniško-Savinjske Alpe.

Razgled s Sivke

Če ste se na izlet odpravili z avtom, se v Zalog vrnite po poti, po kateri ste se povzpeli, drugače pa se lahko odpravite naprej proti Pasji ravni in se z nje čez Bukov vrh spustite v Poljansko dolino.