Sivka iz Zaloga

Iz Zaloga proti Sivki

Markirana pot na Sivko se začne pri gasilskem domu v Zalogu. Do tja vas pripelje asfaltna cesta, ki vodi skozi Polhov Gradec proti Črnemu Vrhu. V Polhovem Gradcu sledite kažipotom za Črni Vrh, nato pa asfaltni cesti ob potoku (Božni), ki vas pripelje do Zaloga. Takoj za mostom za gasilskim domom boste našli manjše parkirišče, kjer lahko brez skrbi parkirate (nikar si ne privoščite parkiranja pred gasilskim domom!).

Do Zaloga vozi tudi primestni avtobus; vozni red boste našli na spletnih straneh Avtobusne postaje Ljubljana (ime postaje je Smolnik Zalog).

Prvi razgledi

Prva markacija vas čaka na gasilskem domu in vas usmeri levo na stopnice ob domu. Po treh krogih okoli doma boste verjetno spoznali, da je treba ta namig jemati malce bolj »kreativno«, in res se po krajšem vzponu čez podrto pobočje levo od doma znajdete na začetku stare, precej zapuščene steze. Odpravite se po njej. Ko vas pripelje na greben, sledite grapi v desno, ta pa se izteče na staro pot, ki vas popelje do gozdne ceste (seveda bi lahko do nje prišli tudi iz doline, vendar ne bi bilo tako zanimivo, kajne?).

Na gozdni cesti zavijete levo, nato pa jo na desnem ovinku zapustite (tu boste najbolj ostrooki opazili komaj vidne ostanke obledele puščice) in se odpravite po desnem (dvigajočem se) kolovozu. Ta vas po krajšem vzponu skozi gozd pripelje do razcepa kolovozov na začetku strmih razglednih travnikov, s katerih je lep pogled na sosednjo polhograjsko Goro. Izberite srednji (naravnost se dvigajoči) kolovoz, ki vas povede nekaj metrov više do drevesa z markacijo, kjer kolovoz zapustite in zavijete levo na ožjo pot, ki se zlagoma spušča mimo betonskega korita. Razcep ni označen!

Pot se najprej položno spušča čez strma travnata pobočja, nato pa zavije v gozd, kjer se začne po sončnih bregeh precej hitro dvigovati in vas pripelje do travnikov pred kmetijo Kreselj (tako zemljevid, domačini bi znali reči Na Kreslev). Do nje vas popelje dobro zvožen položen kolovoz, pri njej pa vas markacija usmeri rahlo v desno na naslednji kolovoz, ki vodi skozi manjši gozdiček in čez travnik do kapelice pri Pečniku.

Pri kapelici se pot iz Zaloga združi z markirano potjo s Setnika (ki je del polhograjske planinske poti). Markacije zato kar naenkrat postanejo dosti bolj pogoste ter vas povedejo po kolovozu v gozd, tam pa v desno, na komaj vidno, a odlično markirano stezico, ki se vije po bukovem in smrekovem gozdu do makadama, ki iz doline vodi do kmetije Rus.

Komentar (Mojca Luštrek, 23. 4. 2005)

Mislim, da mi bo izlet prav všeč, le škoda, da bom zaradi (sicer hvalevrednega in brez dvoma dobronamernega) opozorila prikrajšana za tiste tri kroge okoli gasilskega doma. Spadam namreč med primerke, ki jim je treba posebej povedati, zakaj parkiranje pred gasilskim domom ni priporočljivo ... Hvala, Ivan.