Sv. Ivan in Šebreljska planota

Spust v dolino Sevnice

Tisti, ki radi iščete skorajda pozabljene in opuščene stezice, boste zagotovo uživali v spustu po stari stezi v dolino Sevnice, ki so jo domačini uporabljali, kadar je bila pot mimo sv. Ivana prevroča. Pot je zelo natančno narisana na zemljevidu Geodetske uprave 1 : 25.000, zato jo boste srečni lastniki GPS-sprejemnikov zlahka našli, pa tudi drugi z ostrimi očmi in malce orientacijskih spretnosti ne boste imeli težav.

Munh je še globoko v
dolini

Pogled na prepadne skale
pod sv. Ivanom

Pot se začne tam, kjer se steza mimo Srednje vasi proti Dolenji vasi izgubi na travniku. Namesto da iščete nadaljevanje poti naravnost naprej na drugi strani travnika, zavijte nekaj deset metrov navzdol po pobočju in poiščite stezo, ki se z roba gozda zlagoma spušča proti severu (v levo). Po krajšem spustu vas čaka nekaj kamnitih stopnic, s katerimi premagate manjšo skalno stopnjo. Kmalu za njo boste opazili razcep: desna steza vodi proti Čufarju, vi pa zavijete v levo in po nekaj minutah pridete do zanimivih previsnih skal (vrzeli v teh skalah so po pripovedovanju domačinov povezane z Divjimi babami, pozorno uho pa bo zaslišalo tudi šumenje podzemnih voda).

Po dolini Sevnice

Steza vas od tam še vedno pelje v levo, do manjšega travnatega grebena. Nekaj korakov po grebenu vas bo poneslo do razglednika, s katerega boste lahko občudovali prepade pod sv. Ivanom, nato pa se vrnite do steze in nadaljujte spust po grapi. Pot se na začetku grape ob podoru skorajda izgubi; poiščite njeno nadaljevanje nekaj niže v gozdu, od tam pa vas razločna stezica popelje vse do travnikom nad Munhom (kmetijo tik nad Sevnico). Na začetku travnikov stezo preseka melišče; obidite ga po njegovem zgornjem robu, nato pa poskušajte slediti stezi po visoki travi, s katero so zaraščeni zapuščeni travniki nad kmetijo.

Ko boste prišli do kmetije, boste hitro opazili star širok kolovoz, ki pelje desno v dolino. Kolovoz se hitro zoži v stezo, ki vas pripelje do potoka. Tega prečkate po kamnih (verjetno vodi čezenj tudi most, ki ga nisem našel), nato pa se ob starem seniku dvignete do kolovoza, ki se hitro spusti do naslednje kmetije (Munhajše). Tam se začne makadamska cesta, ki vas ob potoku pripelje do razcepa ob seniku, kjer ste začeli vzpon na Šebrelje. Od tam do parkirišča vas čaka le še nekaj minut hoje.