Sv. Ivan in Šebreljska planota

Iz Reke proti sv. Ivanu

Začetek poti

Pot na Šebrelje se začne za Reko, zaselkom ob cesti med Idrijo in Tolminom. Če se boste do izhodišča pripeljali skozi Idrijo ali Cerkno, je Reka prvi zaselek za križiščem, kjer se odcepi cesta v Cerkno, če pa boste prišli s tolminske strani, je Reka prvi zaselek za Stopnikom. Nasproti odcepa ceste, ki vodi v Bukovo in Zakojco, boste našli precej veliko parkirišče, na katerem lahko brez skrbi parkirate, nato pa se odpravite nazaj proti Reki. Čez nekaj metrov se v desno navzdol proti Idrijci odcepi makadamska cesta, na križišču pa boste opazili tudi kažipot, ki vam do Šebrelj obljublja uro in 45 minut hoje.

Prvi vzponi

Skalni robovi pod sv. Ivanom

Makadam se hitro spusti do Idrijce, jo prečka čez dokaj trden most, nato pa se vije ob robu travnika do razcepa ob seniku, kjer vas markacije usmerijo ostro desno. Po makadamu se povzpnete do zadnje hiše, kjer z nekaj sreče opazite markacijo visoko na travniku za hišo. Sprehodite se levo čez dvorišče, nato pa naravnost navzgor po ostankih starega kolovoza. Ta zavijuga malce v desno, potem pa se popolnoma izgubi in ostane vam le še ozka, a precej uhojena stezica, ki se strmo dviga v gozd. V začetku jo pot ubere kar naravnost navzgor po pobočju, ko pa to le postane prestrmo, začne zavijati v kratkih ključih, ki vas po približno pol ure vzpona pripeljejo do grebena, s katerega lahko med drevjem že opazite sosednje vrhove Idrijskega hribovja.

Pot na grebenu zavije v desno in mu zlagoma sledi do skalnega roba, nad katerim boste morda že opazili bleščeče stene sv. Ivana. Pred skalami zavije pot v levo in vas vodi v vedno bolj prepaden svet, nato pa le najde naraven prehod med skalami, se zasuče v desno pa spet v levo in vas po precej širokih policah zlagoma popelje nad skale (med sprehodom po skalnih policah se pazite kač). Steza s skalnih polic spet zavije v gozd, razgleda na grapo Sevnice in sosednje vrhove je konec, že čez nekaj minut pa se znajdete na širokem kolovozu, speljanem po presenetljivo položnih travnikih. Zavijete desno in v nekaj minutah pred seboj zagledate lepo obnovljeno cerkev sv. Ivana.

Cerkev je posvečena Janezu Krstniku, vendar domačini vztrajno govorijo o sv. Ivanu.

Sv. Ivan

Pogled na okoliške hribe

Po krajšem počitku v senci dreves, ki rasejo okoli cerkve, se morate pred nadaljevanjem poti vsekakor sprehoditi do severnega obzidja in se povzpeti nanj – nagrajeni boste z odličnim razgledom na del Spodnjih Bohinjskih gora, ki nad Bukovsko grapo kukajo skozi vrzel med Šentviško planoto in Kojco; hitro boste opazili tudi Porezen in Bukov vrh, daleč za njima pa vas bo v lepem vremenu pozdravila značilna Blegoševa pleša.

Od cerkve se lahko odpravite na sprehod po Šebreljski planoti (priporočam!), lahko se spustite do Divjih bab (dobro označena steza se začne tik ob cerkvi) in nato poskusite poiskati stezico, ki vodi v dolino, če pa vam zmanjkuje časa, bo najbolje, da se vrnete v dolino po poti, po kateri ste se povzpeli.