Rodne

Spust do Reke

Z Roden lahko nadaljujete izlet proti Kojci (do vrha vas čakata še dobri dve uri precej strmega vzpona) ali pa se odločite za vrnitev v Reko. To lahko začinite z nekoliko bolj zahtevnim spustom po stezici, ki se s planine spusti naravnost po grebenu do vasi.

Zagotovo bo na planini najteže najti začetek stezice v gozdu. Meni je pomagalo tole navodilo domačinov: med spustom po planini zapusti kolovoz pred zadnjim senikom, ki je krit s slamo (če boste prišli do njive na koncu planine, boste že predaleč), in se odpravi naravnost mimo njega po travniku proti precej dobro vidni zajedi v gozdnem robu. V tej zajedi poiščite pot, ki se začne zlagoma spuščati desno po pobočju (napačne poti ne morete ubrati, saj je to edini prehod po drugače nemarno strmem pobočju). Stezica se kmalu razcepi in tam izberite levi (spuščajoči se) krak, ki vas popelje med razpadajočimi bunkerji do grebena, po katerem se nato približno 15 minut spuščate proti Reki. Steza je večinoma odlično vidna, le tu in tam jo precej zarašča resje.

Spust proti Reki

Tik nad vasjo se znajdete v pravem labirintu stezic. Ne zavijajte vstran, ampak uberite nekoliko ožjo stezo, ki teče le malce v desno. Ta postaja vedno bolj zaraščena (očitno je tu ne uporabljajo več tako pogosto), a še vedno dobro vidna. Po krajšem spustu, med katerim že vidite strehe v vasi, zavije steza v desno, se razširi in vas pripelje do prve hiše. Steza je bila nekoč speljana čez dvorišče, zdaj pa se mu raje izognite in se po travniku spustite do makadama pod seboj. Na njem zavijte levo in se skozi vas spustite do izhodišča.

Komentar (tisi dobr, 14. 8. 2008)

Pozdravlejni!

Ker je od opisa izleta verjetno minilo že kar nekaj časa, bi vas opozoril, cesta skozi vas ni več makadamska. :D

Priporočam tudi, da pri spustu na Reko po opisani stezici, tik nad vasjo zavijete desno. Steza vas bo pripeljala do cerkve Sv. Kancijana od koder boste imeli imeniten razgled na vas Reka in reko Idrijco.