Raduha s planine Loka

Vrnitev preko planine Arta

Z vrha Raduhe proti planini Arta

Pot proti planini Arta in Snežni jami se v začetku spušča proti zahodu preko travnikov pod vrhom Raduhe, že kmalu pa zavije med ruševje in postane spet precej skalnata. V začetku je spust zelo položen, dokler ne pridemo do zahodnih sten Raduhe, kjer pot zavije v levo in se začne strmo spuščati – najprej preko travnikov, nato skozi usek med ruševjem, ki ga na srečo kmalu zamenja redek macesnov gozd.

Strm spust preko travnikov

Pogled na Robanov kot

Macesnov gozd nad planino Arta

V macesnovem gozdu se pot nekajkrat približa prepadnim zahodnim stenam le na nekaj metrov, kar nam omogoča, da si ogledamo Robanov kot in zgornjo Savinjsko dolino globoko pod nami. A bodite previdni – na razgledniku, s katerega sem užival v pogledu na dolino, je ruševje raslo daleč preko prepadnega roba, kar bi neprevidnega in drznega občudovalca hitro zaneslo čez rob.

Po približno 40 minutah strmega spusta zavije pot spet nekoliko bolj v levo, proti planini Arta, do katere nas vodi prijetno razgibana stezica skozi zračen macesnov gozd. Na planini se lahko za nekaj trenutkov ustavimo in odpočijemo, nato pa nadaljujemo s potjo proti planinski koči na Loki, ali pa se spustimo proti Snežni jami.

Če boste obiskali Raduho v času, ko je Snežna jama odprta, je obisk le-te skorajda obvezen, saj velja Snežna jama za eno od najlepših visokogorskih jam v Evropi.

"Smerokaz" na koncu planine

Planina Arta

Pot proti planinski koči na Loki zavije pod stanom na planini Arta levo po ozki, komaj vidni stezici preko travnikov. Na gozdnem robu postane steza nekoliko širša in nas med strmimi travniki nad nami in smrekovim gozdom pod nami pripelje do lese, ki označuje konec planine.

Če boste imeli probleme z iskanjem poti preko travnikov, se odpravite neposredno proti podrti smreki, ki jo boste vzhodno od sebe opazili že od stanu na planini. Sodeč po njenem stanju leži ta smreka preko poti že precej časa, torej ni nevarnosti, da bi ta »smerokaz« v kratkem umaknili.

Smrekov gozd med planinama Arta in Loka

Za leso se začne pravi smrekov gozd, ki vam bo s praktičnim primerom dokazal, da pravljica o Janku in Metki ni popolnoma izmišljena – že po nekaj sto metrih se lahko v tem gozdu popolnoma izgubite. Če boste v začetku poti le malce nepazljivi, boste hitro zavili preveč v desno po navidez precej uhojeni stezici in tako zgrešili markirano pot, ki zavije rahlo v levo navzgor po pobočju. A tudi v nadaljevanju poti raje pazite na markacije – skale, s katerimi so dobesedno prekrita tla med smrekami ter smrekove iglice uspešno skrivajo vse sledi vaših predhodnikov in le na markacije se lahko zanesete pri iskanju svoje poti. Če boste uspešni, se boste v približno 30 minutah znašli pri kapelici na planini Loka, v nasprotnem primeru pa vas morda kje čaka hišica iz bonbonov in čokolade.

Komentar (mirjam kopše, 2. 10. 2006)

Pot na Durce je dobro na novo markirana.Opis izleta je res odličen.Velika mama vas čaka! :D (1.10.2006)

Komentar (Gregor Kladnik, 8. 8. 2006)

Konec junija je bila cesta proti Snežni jami v precej slabem stanju, so jo tudi ravno obnavljali. Izlet je cudovit z lepimi razgledi od Durc dalje. Sem sledil napotkom s te strani in izlet krožno zaključil preko Pl. Arta - hvala za dober opis poti! :D lp, gregor

Ocena izleta: (rajko piko, 23. 2. 2006)

...Odličen opis poti in tudi sam izlet...Še veliko uspeha naprej...lp rajko :D