Ostrič in Medvižica

Iz Golca na Ostrič

Pogled na Golac

Prvi travniki

Izlet na tisočake Slavniškega pogorja lahko začnete v Golcu, stisnjeni vasici na položnih sončnih pobočjih Matarskega podgorja, ali pa nekoliko više v zaselku Zagrad. Avtocesto Ljubljana–Koper zapustite na izvozu Kozina, skozi Kozino sledite kažipotom proti Ilirski Bistrici in Reki, nato pa po daljši vožnji v Obrovu zavijete desno na ozko asfaltno cesto proti Golcu. Nekajminutni vzpon po asfaltu vas pripelje do Golca, kjer lahko na začetku vasi parkirate pri vodnjaku pod cerkvijo. Od vodnjaka se odpravite peš po asfaltu skozi vas, na prvem razcepu (tam boste opazili kažipote za Brdo in Zagrad) pa se spustite po makadamu, ki se med asfaltnimi cestami spušča rahlo desno navzdol med hišami in vas v nekaj minutah pripelje na travnike za vasjo. Po prvem spustu v vrtačo poiščite komaj vidne stezice in sledove traktorjev, ki se dvigajo po travnikih levo ob grebenu. Ti vas bodo najprej pripeljali do manjših njiv na terasah nad Golcem, nato pa do prvih hiš v zaselku Brdo. Od tod se do Zagrada vzpnete po asfaltni cesti.

Če vas orientacijski pohodi ne zanimajo, se lahko v Zagrad odpravite tudi po asfaltni cesti, kjer vas čaka krajši vzpon z lepimi razgledi na sosednje Brkine. Po isti cesti se lahko do Zagrada odpravite tudi z avtomobilom, vendar boste verjetno imeli nekaj težav s parkiranjem.

V Zagradu vas planinski kažipot sredi zaselka usmeri levo proti Ostriču (Žabniku), nato pa nekaj minut hodite po široki makadamski cesti, dokler se od nje v desno ne odcepi s hudourniki prepredena skalnata poseka. Odpravite se po njej in po krajšem vzponu pridete nazaj do markirane poti, na kateri zavijete v desno. Pot vas vodi najprej čez kraške travnike, nato pa v bukov gozd, kjer postane še bolj kamnita. V gozdu razcepi niso najbolje označeni, zato vedno izberite najširši kolovoz, markacije pa so sicer dovolj pogoste, da ne boste nikoli predolgo v dvomih. Ko vas kolovoz pripelje na kraške travnike, posejane z redkimi borovci, se pojavlja vedno več stez, ki vodijo skorajda v vse smeri, markacije pa vas varno popeljejo skozi ta labirint na odprte kraške travnike, kjer prvič pred seboj zagledate strmo piramido Ostriča.

Na planinskem zemljevidu boste opazili za ta vrh imeni Žabnik in Ostrič. Domačini pravijo, da je Žabnik ves predel, Ostrič pa njegov vrh.

Ostrič

Pogled na Slavnik

Širok kolovoz vas popelje čez kraške travnike pod Ostričem, dokler vas markacije ne pošljejo na stezico, ki zavije v desno naravnost proti zahodnemu grebenu Ostriča. Po nekaj minutah vas pozdravi planinski kažipot, ki trdi, da je do vrha Ostriča še 15 minut, do Razsušice pa skoraj dve uri (kar je odločno preveč). Od kažipota nadaljujete vzpon po dobro uhojeni stezi do grebena pod Ostričem, kjer se v levo odcepi ožja stezica, ki vas popelje naravnost na vrh, s katerega se odpre lep razgled na Slavnik, Brkine in Istro, v ozadju pa boste v lepem vremenu zagotovo opazili Vremščico, Nanos in Snežnik. Z vrha se lahko vrnete v Zagrad ali Golac po poti, po kateri ste se povzpeli, ali pa uberete nekoliko daljšo krožno pot, med katero se boste povzpeli še na Medvižico in Razsušico.

Komentar (Slavko Štefančič, 6. 1. 2012)

Oglejte si slike in komentarje s tega res lepega izleta, ki vam ga vsekakor priporočava!

Komentar (Jaka Bonča, 14. 4. 2009)

Pot je prav zgledno označena. Pozornost pride prav le na mestu, ko po opisu kolovoz zavija preveč v desno in se potem kar na lepem odcepi pot ostro levo proti Medvižici in razsušici, ki mu sledi srdnje strm vzpon.
Sestop po kolovozu je prav siten zaradi kamnite podlage, ki jo prekriva listje.
Na koncu pa smo bili zelo prijetno presenečeni, ko smo v Golcu odkrili turistično kmetijo Pri Cepčovih. Ponujajo veliko dobrih stvari, kar je za tako majhen kraj zelo neobičajno. Mislim, da bi utegnil biti že samo obisk te gostilne dovolj dober razlog, da človek zavije z glavne ceste.

Komentar (igor drnovšek, 11. 11. 2007)

Smerokaz pod Ostričem je popravljen (do Razsušice 1 ura!). Krasen izlet. Opozoril bi na velike količine listja v jesenskem času, zato pazljivost v skalnem svetu ne bo odveč.