Mrzli vrh nad Žirmi

Breznica

Spomin na mejo z Italijo

Pot proti Breznici
Planinska pot proti Breznici se dlje časa precej strmo spušča po smrekovem gozdu, delno je pot zaraščena s praprotjo (v poletnih mesecih se pazite klopov). Ob poti bodo pozorni pohodniki opazili zanimive kamne (na nekaterih od njih so se znašle tudi markacije) z letnico 1920 – na tem mestu je med prvo in drugo svetovno vojno potekala meja med Jugoslavijo in Italijo.

Pot se malo pred Breznico priključi na makadamsko cesto, ki obkroži manjšo dolino (desno od vas boste na hribu morda še opazili ostanke steze za motokros) in konča na asfaltni cesti, ki iz Žirov preko Breznice vodi v Korita in naprej na Ledinsko Razpotje. Markacije vas vodijo v smeri proti Žirem in po nekaj metrih vzpona se pred vami odpre pogled na Breznico.

Pogled na Breznico

Cerkev v Breznici
Ob poti skozi Breznico boste najprej prišli do stare kmetije Breznčan (danes tudi kmečki turizem), stare (sodeč po portalu) več kot dvesto let, nato pa do cerkvice, ob kateri zavijete levo. Na naslednjem razcepu (že čez nekaj metrov) zavijete desno , in se po gozdni poti preko travnikov začnete spuščati nazaj proti Žirem.

Komentar (Matevž Zgaga, 19. 1. 2009)

Lep izlet, celo v megli. Skupaj s tistim na Vrsnik se ga da povezati v celoto, z začetkom in koncem v Žireh, če te ne moti nekaj kilometrov hoje po asfaltu. Nam je ta celota vzela 7 ur v dokaj zmernem tempu, vključno z enourno pavzo Pr Jureč na Ledinah, kjer sem jedel najboljše žlikrofe v življenju. Pozor - odprto samo ob nedeljah. Ob sobotah se da kaj pojest v gostilni / piceriji na Govejku.