Mrzli vrh nad Žirmi

Levo na travnik

Nad Ledinico

Mimo sv. Ane
Po prijetni poti se vzpnete do cerkvice in nadaljujete pot po makadamski cesti – najpre mimo sosednje hiše, nato pa nad Ledinico. Pot kmalu zavije desno v hrib mimo ograde, v kateri gojijo jelene – čudovit pogled za otroke in se konča pri hiši, kjer vas naslednji kažipot usmeri levo ... le da ni očitno kam. Po krajšem premisleku se boste verjetno tudi vi odločili, da je verjetno potrebno splezati na bližnji travnik, kjer morate spet uganiti, da bi bilo dobro ob robu travnika oditi do poti, ki se nadaljuje v gozd.

Med smrekami navzgor

Prava gozdna pot

Po grebenu navzgor

Pogled na Žirovski vrh

Planinska pot se kmalu odcepi od te poti naravnost v hrib – ta del je odlično označen – in pride do križišča več gozdnih poti – spet brez oznak. Pri vašem ugibanju upoštevajte da vodi pot do Mrzlega vrha naravnost po grebenu (na karti je napačno vrisana severno od grebena), zato se odpravite po levi poti, ki pelje bolj strmo navzgor in spet se bodo čez nekaj sto metrov pojavile markacije, ki vas zanesljivo vodijo po lepi, počasi se vzpenjajoči pešpoti. Na levi strani boste skozi drevje ves čas videli travnata pobočja Mrzlega vrha in kmetije, posejane po teh pobočjih, na desni strani pa se občasno odpre pogled na Žirovski vrh in pogorje okoli Blegoša.

"Nadomestne markacije"

Mrzli vrh

Kmetije na pobočjih Mrzlega vrha

Po dobri polovici poti postane ta nekoliko bolj strma, izginejo pa tudi markacije, namesto njih boste opazili le še gozdarske oznake. Razloga za preplah ni – dokler ostanete natančno na grebenu, se ne boste izgubili, pred prvim odcepom pa se bodo ponovno pojavile tudi markacije, ki vas usmerijo malce desno od grebena (na njegovo severno stran) in pripeljejo do travnikov, s katerih se prvič odpre lep pogled na Mrzli vrh, čez slabih sto metrov pa vas čaka čudovit pogled proti severu.

Komentar (Matevž Zgaga, 19. 1. 2009)

Lep izlet, celo v megli. Skupaj s tistim na Vrsnik se ga da povezati v celoto, z začetkom in koncem v Žireh, če te ne moti nekaj kilometrov hoje po asfaltu. Nam je ta celota vzela 7 ur v dokaj zmernem tempu, vključno z enourno pavzo Pr Jureč na Ledinah, kjer sem jedel najboljše žlikrofe v življenju. Pozor - odprto samo ob nedeljah. Ob sobotah se da kaj pojest v gostilni / piceriji na Govejku.