Mali Golak

Kratek opis poti

Z avtom se na križišču na robu Predmeje odpravite proti Lokvam (če ste do Predmeje prišli iz Ajdovščine, se odpeljite kar naravnost, če ste prišli s Cola, na koncu vasi zavijte desno). Po dveh kilometrih na razcepu asfaltnih cest izberite desno (ožjo), nato pa na koncu asfalta nadaljujte vožnjo naravnost po makadamski cesti. Po krajšem klancu na razcepu zavijte desno na gozdno cesto, ob kateri je veliko parkirišče.

Markacije vas takoj usmerijo naprej po gozdni cesti. Ta zlagoma zavije levo, postaja vedno ožja (široki jarki za odvajanje vode preprečujejo vožnjo vsem ljubiteljem pločevine, ki niso investirali v Lado Nivo) in se med zložnim vzponom počasi spreminja v kolovoz. Z nabiranjem višinskim metrov se začnejo odpirati tudi razgledi na Čaven in Vipavsko dolino, nekaj minutah zatem pa vas pot pripelje na križišče petih gozdnih cest s parkiriščem. Zavijte desno in sledite kažipotom proti koči; ti vas pošljejo na dobro uhojeno stezo, po kateri v nekaj minutah prisopihate do Iztokove koče.

Pot na Mali Golak se začne desno od koče. V začetku udobna položna steza postane hitro precej strma, tako da se bo marsikdo na razcepu pod pobočjem raje odločil za položno pot. Ta se v širokih ključih zlagoma vzpenja po sicer precej strmem bregu, se na koncu zravna in vas po stiku s strmo različico popelje levo v manjšo grapo (ta je zame najlepši del vzpona). Steza kmalu zavije desno in vas po krajšem strmem vzponu med skalami pripelje do grebena, kjer bo pozorno oko morda opazilo kažipot proti Predmeji (iz tiste smeri se boste vrnili).

Vzpon po grebenu je v začetku položnejši, proti vrhu pa postaja bolj strm. Bukov gozd počasi zamenja nizko grmičevje, tik pod vrhom pa ruševje. Takrat vas le še nekaj metrov loči od čudovitega razgleda, ki se odpre z vrha – na jugu boste opazili Čaven, levo od njega Goro, Hrušico in Nanos, na severu se v daljavi dvigujejo Julijske Alpe, desno od njih Karavanke in Kamniško-Savinjske Alpe, proti zahodu pa se v lepem vremenu vidijo celo Padska nižina in Dolomiti.

Po krajšem počitku se lahko vrnete do izhodišča po poti, po kateri ste se povzpeli, ali pa si izlet začinite s krajšim ovinkom.

Komentar (Jure M, 6. 9. 2010)

Navedba, da čez vse tri Golake vodi Slovenska planinska pot ni točna. Ta namreč med Srednjim in Velikim (zadnjim) Golakom zavije proti Idiji in Vojskemu. Pred štirinajstimi dnevi pot tudi ni bila pretirano zaraščena. Dostop do zadnjega Golaka pa je torej brezpotje, kjer je treba iti malo pod grebenom, vsekakor pa v vrhnjem delu desno od poleženih gabrov in skrotovja nad njimi in nato bolj od zadnje strani po poseki na vrh.

Ocena izleta: (damijan ličen, 10. 2. 2008)

Na današnji dan je bil vrh Malega Golaka prava Himalaja : -8C z vetrom ki je pihal sigurno 100km/h v sunkih.
Bila je super iskušnja :wink:

Komentar (polona Besednjak, 3. 2. 2008)

pozabila pripisat da tudi dereze niso odveč v zimskem času, ko je lahko pot tudi zamrznjena....pa še dodam, da če imate srečo in ste na vrhu v lepem vremenu in je jasno ne vidite le naših ALP ampak tudi bleščeče morje ..pa SREČNO