Malenski vrh

Gora

Kolovoz se med vzponom večkrat cepi; na vsakem razcepu sledite širšemu kraku, ki se vzpenja po grebenu, dokler se skozi gozd pred vami ne zasveti travnik. Tam kolovoz zapustite in se po ožji stezi odpravite naravnost do precej strmega travnika, se vzpnete po njegovem levem robu, nato pa nad travnikom poiščete stezo, ki vas bo popeljala naravnost proti makadamski cesti, ki pelje do cerkve na Gori.

Če se bo kolovoz, po katerem hodite, začel spuščati in vas pripeljal do potoka, ste zgrešili travnik, po katerem se morate povzpeti. Lahko se vrnete ali pa nadaljujete pot do naslednje kmetije (Koritarja), kjer vas čaka strm vzpon po travniku pod kmetijo, nato pa vas nekaj metrov kolovoza pripelje do makadamske ceste. Pot mimo Koritarja je morda boljša izbira – meni je prijazni gospodar med prijetnim klepetom ponudil še šilce odličnega domačega sadjevca.

Potem ko vas steza nad travnikom pripelje do makadamske ceste, zagledate levo nad seboj med drevjem cerkev na Gori, od katere vas loči le še nekaj minut vzpona. Pred cerkvijo boste med počitkom na klopci lahko uživali v razgledih, ki se odpirajo proti jugu in vzhodu – Javorje ležijo sedaj že daleč pod vami, Stari vrh je le še 200 metrov više od vas, z Lubnikom pa se gledata skorajda »iz oči v oči«. V lepem vremenu boste morda desno od grebena Škofjeloškega hribovja opazili vzhodne vrhove Kamniških Alp.

Razgled z vrha

Do Zakobiljeka se lahko vrnete po poti, po kateri ste se povzpeli, lahko pa se spustite po dosti krajši poti po vzhodnem grebenu Gore. Če se boste odločili za krajši, a precej bolj strm spust, se začnete vračati po poti, po kateri ste se povzpeli, vendar ne zavijete s kolovoza na stezo, ki bi vas pripeljala do Graparja, ampak nadaljujete spust po kolovozu. Čez nekaj metrov se od njega pravokotno v desno odcepi ozka steza, ki se počasi razširi v dobro razpoznaven kolovoz, zavije zlagoma v levo in se začne strmo spuščati.

Če boste ta odcep zgrešili, se ne vznemirjajte – če ne boste začeli zavijati v levo, vas bodo vsi kolovozi pripeljali do asfaltne ceste, ki se iz Zakobiljeka dviguje proti Graparju.

Po nekaj minutah spusta vas kolovoz pripelje do travnika, kjer zavije desno ob njem. Če bi mu slepo sledili, bi do asfaltne ceste prišli blizu Graparja (in si tako po nepotrebnem podaljšali pot), zato raje takoj za travnikom zavijte levo na ozko, zaraščeno stezo, ki se spušča proti Zakobiljeku. Pod seboj kmalu zagledate asfaltno cesto, ki se ji vedno bolj približujete, priključite pa se ji natančno nad vodnim zbiralnikom. Do avtomobila se nato vrnete čez travnik, po katerem ste začeli vzpon proti Gori.