Malenski vrh

Vzpon iz Zakobiljeka

Izlet začnete v Zakobiljeku, zaselku nad Poljanami. Do Poljan se pripeljete po glavni cesti Škofja Loka–Cerkno (ali Žiri), s katere zavijete v središče Poljan. Skoznje se odpeljete naravnost (smer Volča), v Volči se držite desne ceste, za prvimi hišami pa zavijete levo v hrib (poleg oznak za Lom in Zakobiljek boste opazili tudi kažipot proti vrtnarstvu Stanonik). Ozka cesta se hitro vzpne po pobočju, kmalu postane precej položna in vas skozi gozd odpelje proti izhodišču izleta. Prvi odcep v levo vodi na Lom, približno štiristo metrov za tem pa se gozd konča in pred vami se odpre prvi pogled na travnike okoli Zakobiljeka.

Pot do Poljan je opisana tudi v izletu na Bukov vrh.

Parkirate lahko pri kapelici na začetku zaselka, nato pa se odpravite naravnost naprej po asfaltni cesti proti rumeni hiši, ki jo vidite nad seboj. Cesta vodi levo od hiše, mimo stare kmetije, takoj nato pa zavijete levo na kolovoz, ki prečka travnik in vas pripelje do vodnega zbiralnika na robu gozda. Med vzponom po travniku boste lahko uživali v pogledih na vrhove Polhograjskega hribovja, ki se dvigajo onstran Poljanske Sore, proti vzhodu pa se že vidijo Javorje in Stari vrh za njimi.

Pogled na Javorje in Stari vrh s travnikov nad Zakobiljekom

Hojo nadaljujete po kolovozu, ki zavije v gozd. Kmalu se z desne priključi še en kolovoz, po nekaj metrih pa se na mestu, kjer se kolovoz začne spuščati, v desno odcepi ožja stezica, ki se zlagoma vzpenja in vas pripelje do asfaltne ceste nad vami.

Če vas hoja po asfaltu ne moti, lahko na asfaltno cesto zavijete tudi pri vodnem zbiralniku.

Travniki nad Graparjem

Po stezi do grebena

Po asfaltni cesti se rahlo vzpnete levo po pobočju, dokler ne boste po približno 300 metrih pred seboj zagledali kmetij. Pred prvo hišo zavijete pri znamenju desno na makadamsko cesto, ki vas nad travniki pripelje do kmetije Grapar. Približno 30 metrov pred kmetijo zavijete ostro desno na stezo, ki se dviguje nad peščenim bregom nad cesto. Steza prečka potoček in vas po nekaj metrih pripelje na gornji rob travnika. Tu vas čaka prvi strm (a precej kratek) vzpon; takoj ko steza zavije v gozd, postane položna in vas zlagoma pelje po pobočju navzgor. Ker se pot, po kateri hodite, očitno redko uporablja, tu in tam skoraj izgine, vendar jo pozoren pogled vedno hitro najde. Približno 350 metrov od mesta, kjer ste zapustili makadam, se stezica združi s širokim kolovozom, ki pripelje iz Zakobiljeka. Tu zavijete levo in se začnete po kolovozu vzpenjati po vzhodnem grebenu Gore.