Lipnik iz Zazida

Lipnik

Travniki in gozd
pod Lipnikom

V sprehodu po teh travnikih boste uživali skoraj pol ure, nato pa vas bodo markacije s prijetnega kolovoza poslale levo pod skalnat rob, ki vas je spremljal po levi strani. Čaka vas kratek vzpon skozi gozd, ki bo v sončnem vremenu zagotovo še kako dobrodošel, nato pa nekoliko bolj strma pot po pobočju Kraškega roba. Tu boste v pozni pomladi verjetno že našli prve zlate korene. Po nekaj minutah vas pot pripelje na greben, kjer se v levo odcepi ozka stezica, ki vas hitro pripelje do vrha Lipnika; tam boste lahko uživali v razgledu na Kojnik, Slavnik in Golič ter položna pobočja slovenske Istre pod seboj.

V Zazid se lahko vrnete po poti, po kateri ste se povzpeli, lahko pa uberete več zanimivih krožnih poti. Najbolj udobna vas popelje po makadamski cesti, speljani po dolini Zalipnika (ta je opisana v nadaljevanju), lahko pa se odločite tudi za eno od teh možnosti:

• Odpravite se naravnost po travnikih ob Kraškem robu in sledite ozki, komaj prepoznavni stezici, ki vodi le dober meter od skalnega roba (opisana je v izletu na Golič). Ko vas stezica pripelje do kolovoza v borovem gozdičku, zavijete levo.
  • Izlet nadaljujete po markirani poti proti Goliču, se z njega spustite do Majbrme, nato pa zapustite markirano pot in zavijete levo na kolovoz, ki se spušča proti dolini. Ta vas pripelje do makadamske ceste, ki vodi skozi Zalipnik.
  • Vzpon na Lipnik lahko spremenite v celodnevni izlet, če se z Goliča odpravite še na Kojnik in se nato po njegovih južnih pobočjih spustite proti Jampršniku, od koder vodi markirana pot do železniške postaje v Zazidu (ta možnost je opisana v izletu na Kojnik).

Razgled z Lipnika: levo Bržanija, nato Kraški rob, Kojnik, v ozadju Slavnik, desno Golič, Žbevnica in Kavčič

Pogled na Golič

Makadam na Zalipniku

Majski užitki

Če se boste odločili za krožno pot po dolini Zalipnika, se z vrha Lipnika vrnite na markirano pot, ki vodi na Kavčič in Golič, ter se po njej spustite do makadamske ceste, ki vodi po sredini doline (cesto boste ves čas spusta zagotovo videli pred seboj). Na makadamski cesti zavijete levo, nato pa med zložnim, a precej dolgim spustom (skoraj dva kilometra in pol) uživate v razgledih na Jadransko morje, bližnji Golič in Kojnik ter Slavnik za njima. Pomladi so travniki, med katerimi hodite, polni rož – prve zacvetijo narcise, ki jih je tu skoraj toliko kot na Golici (duši jih le trava, ki je nihče več ne kosi), kasneje se jim pridružijo potonike in zlati koreni, konec maja boste že tik ob poti opazili ilirske in kojniške perunike, v juniju pa so pobočja okoli vas polna rumenih cvetov košutnika.

Ko se makadamski cesti, po kateri hodite, z leve priključi precej zapuščen kolovoz, ki se vzpenja med drevjem, zavijte nanj (morda vam bodo v pomoč tudi modre puščice na okolišnjih skalah).

Približno tam se z desne priključi tudi kolovoz z Majbrme, po katerem se lahko spustite z Goliča.

Čaka vas še krajši vzpon po prijetnem borovem gozdičku do Kraškega roba (do tega gozdička vas pripelje tudi stezica, ki vodi tik ob Kraškem robu), nato pa se kolovoz na grebenu prevesi proti Bržaniji in vas precej hitro v strmem spustu pripelje do markirane poti, po kateri ste se odpravili na Lipnik. Zavijete desno, v nekaj minutah boste prišli do železniške postaje Zazid, od tam pa v približno pol ure do Zazida.

Komentar (dz, 28. 6. 2006)

Opozorilo! Če nadaljujete izlet iz Lipnika na Golič in naprej na Kojnik bodite pozorno pri spustu nazaj v Zazid...markacije namreč kmalu po lovskem zavetišču na križišču treh gozdnih cest izginejo. Najbolje je, da sledite cesti na desno, se je držite dokler ne pridete do križišča štirih gozdnih cest, tam pa zavijete levo proti zaselku Brežec. Tik pred njim zavijete preko proge v dolino ter se spustite do nogometnega igrišča v Zazidu.