Lipnik iz Zazida

Na Kraškem robu, kjer se apnenčasti kraški svet terasasto spušča proti flišnim pobočjem Bržanije, stoji neizrazit travnat vrh Lipnik. Marsikdo, ki se odpravi na daljši izlet od Hrastovelj proti Goliču in Kojniku, ga verjetno ne bo niti opazil, saj se mu bo mudilo proti skoraj sto metrov višjemu Goliču. Tistim, ki iščete krajše, manj zahtevne izlete, pa bo verjetno všeč vzpon na Lipnik iz Zazida, saj boste med njim lahko občudovali zelene travnike in gozdove na flišnih tleh okoli Zazida, nizke kraške travnike pod Kraškim robom in prepišne, z burjo prevetrene travnike med Lipnikom in Goličem.

Osnovni podatki

Zahtevnost

Markirana, večinoma položna pot

Dostop

Na Lipnik vodi markirana pot iz Zazida, vasice tik pod strmimi stenami Kraškega roba.

Dolžina

Višinska razlika

420 m

Čas obiska

Na izlet se odpravite od jeseni do pozne pomladi. Najlepše je v maju, ko na kraških travnikih okoli Lipnika cvetijo narcise, potonike, perunike in zlati koreni.

Priporočam

Ta izlet ne zahteva planinske obutve, na skalnatih kraških travnikih pa morda ne bodo odveč čevlji, ki vam dobro držijo gležnje.

Karta

Slovenska Istra, Bržanija in Kras, planiniska karta 1 : 50.000, PZS

Še en nasvet: če boste kliknili na katerokoli sliko, boste dobili večjo sliko v ločenem oknu.

Komentar (dz, 28. 6. 2006)

Opozorilo! Če nadaljujete izlet iz Lipnika na Golič in naprej na Kojnik bodite pozorno pri spustu nazaj v Zazid...markacije namreč kmalu po lovskem zavetišču na križišču treh gozdnih cest izginejo. Najbolje je, da sledite cesti na desno, se je držite dokler ne pridete do križišča štirih gozdnih cest, tam pa zavijete levo proti zaselku Brežec. Tik pred njim zavijete preko proge v dolino ter se spustite do nogometnega igrišča v Zazidu.