Na Kojnik iz Podgorja

Do Kraškega roba

Pogled proti Kuku
Če se odločite za krožno pot ob Kraškem robu, se z vrha Kojnika odpravite po markirani poti v smeri Rižana. Pot se najprej vije skozi ostanke požara, nato pa po kraških travnikih v smeri Kuka, na vaši desni pa se že kažejo prve stene Jampršnika. Po približno 15 minutah pot zavije v gozd in se pri lovski koči LD Podgorje spoji z makadamsko cesto.

"Markacije"

Na tem mestu boste začudeno opazili, da markacij kar naenkrat ni več – na drevesih se občasno pojavljajo rdeče packe nepravilnih oblik, nekatera drevesa pa nosijo zanimive »markacije« sive barve, rezultat žalostne zgodovine sporov med Podpejani (prebivalci kraške vasice Podpeč tik pod Kraškim robom) in preveč vsiljivimi in hrupnimi turisti (več o tem si lahko preberete v Kroniki PD Koper). Da je situacija še nekoliko bolj zanimiva, je planinska pot od lovske koče do Jampršnika (predvsem njena lega glede na Kraški rob in makadamske ceste) napačno vrisana na zemljevidu na začetku poti, pa tudi zemljevid PZS ni popolnoma natančen (napačno je vrisan odcep poti proti Podgorju).

Brezno ob poti

Jampršnik

Tik za lovsko kočo pot zavije desno v zaraščen gozd, skozi gozd sledite rdečim in sivim packam in kmalu pridete na makadamsko cesto, po kateri hodite nekaj metrov, nato pa vas packe spet usmerijo levo v gozd proti Kraškemu robu, do katerega je le nekaj sto metrov. Pot se v nadaljevanju vije tik ob skalnem robu, pred vami lahko že vidite Jampršnik, ob poti pa tudi kakšno zelo zanimivo kraško brezno (to na fotografiji je bilo le dober meter od poti in manj kot pet metrov od skalne stene).

"Zgovorni" kažipoti

Še nekaj minut hoje in spet ste na križišču - opremljenem s sivimi kažipoti. Da ne boste izgubljali časa – pot navzdol vodi proti Zazidu in nato naprej preko Kuka do Lačne ali Mlinov, pot naravnost pa proti Jampršniku (na zemljevidu PZS se v isti točki odcepi še pot nazaj v Podgorje, kar je napaka).

Komentar (Matevž Zgaga, 24. 10. 2008)

Na Kojnik se da tudi iz Zazida, kar se lahko skupaj z Goličem in Lipnikom sestavi v zelo lepo krožno turico. Ker so od kraškega roba naprej markacije delno izbrisane, nekaj nasvetov: ko dosežeš kraški rob, se takoj odpravi v desno (obstaja tudi močno zbledela tabla) po lahko sledljivi poti, ki te kmalu pripelje na gozdni makadam, na katerem moraš na desno. Že po nekaj metrih se levo v gozd odcepi stara, ne preveč opazna pot med drevjem, svoj čas markirana, a so danes markacije kdo ve zakaj izbrisane. Namesto da ji slediš, lahko nadaljuješ nekaj minut po omenjenem makadamu in na prvem "makadamskem" križišču zaviješ levo, rahlo vkreber. Kmalu bo na levi kontejner, ki je lovsko zavetišče. Nadaljuješ še par minut in ko makadam precej očitno zavije v desno, ga zapustiš tako, da nadaljuješ nekako naravnost, torej v isti smeri, kot si prišel, čez travnik. Do vrha potem ni več daleč, med travo se ponovno pojavijo tudi markacije.