Na Kojnik iz Podgorja

Vzpon na Kojnik

Nadaljevanje poti po gozdni poti

Začetek poti

Kapelica na začetku poti

Vrnete se na glavno cesto, kažipot vas pri kapelici usmeri desno na makadamsko cesto (Kojnik je ves čas naravnost pred vami, tako da ga nikakor ne morete zgrešiti), nato pa sledite markacijam. Po približno 20 minutah hoje vas markacije usmerijo na nekoliko ožjo gozdno pot, ki se začne počasi vzpenjati proti Kojniku, po dobre pol ure vzpona pa vas že čaka prvi razgled (tokrat še med drevesi) na Podgorski kras ter morje v ozadju.

Prvi pogled na morje

Pogorišče na vrhu Kojnika
Kmalu za prvim razgledom vas markacije z gozdne poti usmerijo levo v hrib na ozko planinsko pot, ki teče najprej po kraškem gozdičku, le čez nekaj minut pa pridete na travnik, od koder se odpre prvi res lep razgled na Slavnik, Podgorski kras, Kraški rob in slovensko Istro s Piranskim in Tržaškim zalivom v ozadju.

Prvi razgled proti zahodu

Pot nadaljujete skozi precej zaraščen borov gozd in po krajšem vzponu pridete do pogorišča na vrhu Kojnika, od koder je do samega vrha le nekaj minut.

Vrh Kojnika je odličen primer posledic ognja v naravi – vsem tistim, ki na izletih kadijo ali kurijo ogenj, bi priporočal natančen ogled tega kraja.

Komentar (Matevž Zgaga, 24. 10. 2008)

Na Kojnik se da tudi iz Zazida, kar se lahko skupaj z Goličem in Lipnikom sestavi v zelo lepo krožno turico. Ker so od kraškega roba naprej markacije delno izbrisane, nekaj nasvetov: ko dosežeš kraški rob, se takoj odpravi v desno (obstaja tudi močno zbledela tabla) po lahko sledljivi poti, ki te kmalu pripelje na gozdni makadam, na katerem moraš na desno. Že po nekaj metrih se levo v gozd odcepi stara, ne preveč opazna pot med drevjem, svoj čas markirana, a so danes markacije kdo ve zakaj izbrisane. Namesto da ji slediš, lahko nadaljuješ nekaj minut po omenjenem makadamu in na prvem "makadamskem" križišču zaviješ levo, rahlo vkreber. Kmalu bo na levi kontejner, ki je lovsko zavetišče. Nadaljuješ še par minut in ko makadam precej očitno zavije v desno, ga zapustiš tako, da nadaljuješ nekako naravnost, torej v isti smeri, kot si prišel, čez travnik. Do vrha potem ni več daleč, med travo se ponovno pojavijo tudi markacije.