Na Kojnik iz Podgorja

Kojnik je položen vrh v grebenu nad Kraškim robom južno od Slavnika. Podobno kot s Slavnika boste imeli tudi s Kojnika lep razgled na slovensko morje in Istro, razgled proti severu (Nanos, Vremščica) pa vam bo zakrival Slavnik. Če hočete uživati v razgledu, bo torej Slavnik bolj primeren cilj, če pa iščete lažji vzpon, združen s prijetnim sprehodom po skalah tik nad Kraškim robom, pa se raje povzpnite na Kojnik.

Osnovni podatki

Zahtevnost Dobro označena, položna pot.
Dostop Na Kojnik se bomo odpravili iz Podgorja, le 8 kilometrov oddaljenega od magistralne ceste Ljubljana – Koper.
Dolžina Podgorje – Kojnik: 1 h 15 min
povratek v Podgorje: 1h
povratek preko Kraškega roba z obiskom Jampršnika: 2 h
Skupaj: 2,5 do 4 ure
Višina Kojnik: 802 m
Višinska razlika Podgorje – Kojnik: 290 m.
Čas obiska Kojnik lahko obiščete v vsakem letnem času – ker teče pot večino časa po redkem gozdu ali travnikih, bi obisk v poletni vročini odsvetoval, prav tako bi odsvetoval obisk v vetrovnih dneh – burja na vrhu je prav neprijetna.
Priporočam Kot vedno, dobra obutev ne bo škodila, vendar okoli Kojnika planinska oprema ni potrebna.
Karta Slovenska Istra, Čičarija, Brkini in Kras 1:50.000, PZS 1997
Odličen zemljevid vas čaka tudi na začetku poti

Na Internetu si oglejte še opis Podgorja.

Še en nasvet: če boste kliknili na katerokoli sliko, boste dobili večjo sliko v ločenem oknu.

Komentar (Matevž Zgaga, 24. 10. 2008)

Na Kojnik se da tudi iz Zazida, kar se lahko skupaj z Goličem in Lipnikom sestavi v zelo lepo krožno turico. Ker so od kraškega roba naprej markacije delno izbrisane, nekaj nasvetov: ko dosežeš kraški rob, se takoj odpravi v desno (obstaja tudi močno zbledela tabla) po lahko sledljivi poti, ki te kmalu pripelje na gozdni makadam, na katerem moraš na desno. Že po nekaj metrih se levo v gozd odcepi stara, ne preveč opazna pot med drevjem, svoj čas markirana, a so danes markacije kdo ve zakaj izbrisane. Namesto da ji slediš, lahko nadaljuješ nekaj minut po omenjenem makadamu in na prvem "makadamskem" križišču zaviješ levo, rahlo vkreber. Kmalu bo na levi kontejner, ki je lovsko zavetišče. Nadaljuješ še par minut in ko makadam precej očitno zavije v desno, ga zapustiš tako, da nadaljuješ nekako naravnost, torej v isti smeri, kot si prišel, čez travnik. Do vrha potem ni več daleč, med travo se ponovno pojavijo tudi markacije.