Jezerski Stog

Lazovški preval

Pod Škednjovcem

Začetek poti

Pot do planine V Lazu začnete nad planino Jezerce, do katere se spustite po poti, po kateri ste se povzpeli na Jezerski Stog. Nekaj metrov nad koriti teče levo od vodovoda ozka stezica, ki vas pripelje na lepo uhojeno pot proti severu. Pot se kmalu spremeni v ožjo in precej zaraščeno stezico, ki ji sledite po ozki dolinici med Prevalskim Stogom in Glavo nad planino (1815 m), manjšim vrhom tik nad planino Jezerce. V nadaljevanju postane stezica bolje vidna, čeprav je tu in tam zaraščena z borovci, in vas hitro pripelje do strmega skalnatega pobočja pod Mišeljskim prevalom. Tam bolj očitna steza zavije desno navzgor, vi pa se odpravite levo, naravnost čez melišče po strmimi stenami Škednjovca proti ozki stezici, ki se na drugi strani melišča hitro vzpenja med borovci po nesramno strmem klancu.

Poznam planince, ki so se z Jezerskega prevala mimo Adama in Eve povzpeli naravnost na Prevalski Stog in si tako skrajšali pot, vendar vam to »bližnjico« odločno odsvetujem.

Zadnji metri pred
Lazovškim prevalom

Po prvem vzponu se pot nekoliko zravna in teče položno ob skalnati steni v levo, nato pa začne vedno bolj spominjati na kamnito lestev, ki jo je nekdo prislonil ob pobočje. Po daljšem vzponu se pot razcepi; sledite desnemu, nekoliko manj strmemu kraku. Da bi vas dodobra izmučila, se začne stezica vzpenjati najprej med borovci, med katerimi se morate prerivati, nato po strmem skalnatem jarku, prava poslastica pa vas čaka tik pred koncem – nekaj metrov ruševja, skozi katero se morate prebiti do prijaznih travnatih pobočij okoli markirane stezice, ki se z Mišeljskega prevala spušča proti planini V Lazu.

Planina V Lazu

Po obilnem počitku na travnikih pod Debelim vrhom se po strmi markirani poti spustite do planine V Lazu, kjer vas spet pričaka prijetno žuboreč studenček, nato pa se lahko po markirani poti pod Ogradi vrnete do planine Krstenica ali pa se spustite do planine Blato, do katere boste potrebovali dobro uro hoje.

Komentar (Damir Arh, 28. 8. 2010)

Opisani krožni izlet smo opravili minulo soboto in z izkušnjo smo bili res zelo zadovoljni. Tudi orientacija nam izjemo začetka vzpona na Lazovški preval ni povzročala težav. Več o naših vtisih pa je zapisano na http://potepanja-v-naravi.blogspot.com/2010/08/jezerski-stog.html.

Ocena izleta: (MIRJAM FURLAN, 15. 6. 2006)

Prijeten izlet z dobrim vodnikom!