Javorniki nad Cerkniškim jezerom

Vzpon na Javornik

Meglice nad Javorniki

Po nekaj minutah hoje vas gozdna cesta pripelje do križišča, ob katerem boste opazili prijetno kočico na gozdni jasi. Na križišču zavijete ostro desno, nato pa se začnete zlagoma vzpenjati po makadamu. Med hojo si lahko dolgčas preganjate z opazovanjem okolice – okoli vas se bodo jeseni košatile rdečerumene bukve, pred vami pa se dviga greben Javornikov, ki je še najbolj zanimiv takrat, ko sonce sije skozi meglice, ki se zbirajo okoli vrhov. Levo od vas se tu in tam skozi drevje zablešči Cerkniško jezero, dobro vidna pa je tudi Slivnica nad njim. Po dobrem kilometru se z desne priključi gozdna cesta s Kaliča, kmalu za tem pa je udobnega sprehoda konec – markacije vas pošljejo na desno, naravnost navzgor po strmem gozdnatem pobočju.

Odcep markirane poti na vrh Javornika je malce slabo označen; če ne boste pozorni, ga boste hitro zgrešili. Na srečo je odcep levo navzdol proti Cerknici označen precej bolje; če boste prišli do njega, se vrnite le kakšnih deset metrov in poiščite markacije, ki vodijo navzgor.

Strm vzpon

Megla pod vrhom

Vrh!

Že po prvih korakih boste začutili, da je udobnega sprehoda, s katerim ste začeli izlet, nepreklicno konec. Mestoma komaj vidna, a zato toliko bolje označena stezica se dviga v kratkih ključih skoraj naravnost po strmem pobočju in tako resno preizkuša vašo telesno pripravljenost. Po približno 20 minutah vzpona vas pot pripelje na gozdno cesto, kjer lahko malce zadihate, a le za kratek čas – po nekaj metrih zavije pot spet nazaj v pobočje, kjer vas predvsem v mokrem vremenu spet čakajo zdrsi na bukovem listju. Vzpon je ves čas precej monoton, dolgčas razbijejo le skale, ki se pojavijo kakšnih 150 višinskih metrov pod vrhom Javornika, in vreme, ki vas pogosto »obdari« z meglo, vetrom, mrazom, ivjem ali snegom (včasih pa doživite kar kombinacijo vsega naštetega). Slabo uro za tem, ko ste zapustili gozdno cesto globoko pod seboj, postane pobočje nekoliko bolj položno in vas hitro pripelje do vrha Velikega Javornika. Po vpisu v knjigo ga boste verjetno hitro zapustili in se podali nekaj metrov naprej do koče postojnskih radioamaterjev, kjer boste v vetrovnih dneh našli vsaj nekaj zavetja.

V Rakov Škocjan se lahko vrnete po poti, po kateri ste se povzpeli, vendar vam tak povratek vsaj v mokrem vremenu zaradi blatnega in spolzkega terena odsvetujem. Dosti lepša je vrnitev po gozdnih cestah, med katero lahko obiščete tudi vrh Malega Javornika.