Javorniki nad Cerkniškim jezerom

Rakov Škocjan

Pot na Veliki Javornik bomo začeli pred hotelom v središču Rakovega Škocjana. V Rakov Škocjan se lahko pripeljemo čez Cerkniško polje skozi zaselka Podskrajnik in Zelše, če prihajate z avtoceste, pa bo dosti hitrejša pot naravnost skozi Unec:

• Avtocesto Ljubljana–Koper zapustite na izvozu Unec in zavijete proti Cerknici.
  • Sredi Unca, takoj za cerkvijo sv. Martina, zavijete desno v smeri Rakovega Škocjana.
  • Po dobrem kilometru vožnje vas naslednji kažipot usmeri levo, na makadamsko cesto, ki vas mimo cerkvice sv. Škocjana nad dolino reke Rak (sedaj veste, od kod ime tega kraja) popelje do hotela, pred katerim parkirate avto.

Med skalami
skozi gozd

Začetek poti

Markirana pot na Javornike se začne le nekaj metrov naprej od hotela in v začetku vodi po makadamski cesti (ne morete je zgrešiti, saj je edina cesta daleč naokoli, ki je označena z znakom »slepa ulica«) skozi naselje vikendov, kjer lahko poleg vsakodnevnih vikendov občudujete tudi neverjetne kombinacije, ki jih pričarata preobilica denarja in pomanjkanje okusa, kakor tudi sodobne »umetnije« slovenskih arhitektov. Makadamska cesta se zaključi z obračališčem (morda boste pomislili, da vozi v Rakov Škocjan mestni avtobus, ki potrebuje tako razkošen prostor za obračanje), od koder markirana pot zavije na kolovoz, ki se začne dvigovati skozi bukov gozd.

Že po nekaj metrih vas čaka neprijetno presenečenje – na razcepu kolovozov kažejo markacije v obe smeri. Prava pot teče po precej zaraščenem levem kolovozu, lahko pa se odločite tudi za manjšo ekspedicijo po brezpotju – uberite jo po desnem kolovozu, nato na vsakem razcepu zavijajte levo (da se ne boste preveč oddaljili od prave smeri), dokler ne boste na koncu zadnje stezice prisiljeni ubrati pot naravnost navzgor med bukvami in skalami do makadamske ceste. Na makadamski cesti spet zavijete levo in začnete položen, a precej dolg vzpon (čakata vas dobra dva kilometra ceste).