Hleviške planine

Proti Hleviškim
planinam

Na vrhu

Po krajšem počitku vas markacije popeljejo naprej po ozki stezi, ki se zlagoma razširi v kolovoz. V nekaj minutah boste prišli na križišče kolovozov, kjer bo tiste, ki ste se zatopili v pogovor, »odneslo« naprej, bolj pozorni pa boste hitro opazili puščico, ki vas usmeri ostro nazaj, na v desno se dvigajoč kolovoz. Ko ta postaja vedno bolj neopazen in prehaja v stezo, se lahko kar naravnost skozi gozd odpravite do skalnega roba, ki ga že slutite med drevjem; z nekaj sreče boste prišli prav na vrh Prižnice, s katere se odpre čudovit pogled na okoliška pobočja. Jeseni boste od tod na nasprotnem bregu Idrijce opazili celo ostanke trase stare ozkotirne železnice (feltbana), ki so jo ujetniki zgradili za potrebe oskrbe zaledja proti koncu prve svetovne vojne in je potekala od Logatca do Dolenje Trebuše.

Markacije vas po poti mimo Prižnice pripeljejo na travnike pod Zagrebencem. Do kmetije se lahko sprehodite po kolovozu ali pa (le zgodaj pomladi in jeseni) uberete bližnjico čez travnike. Na travniku nad kmetijo boste naslednjo markacijo opazili na geodetski točki (763 m), od katere se že vidi vrh Hleviških planin. Naj vas gozd, s katerim je prekrit ves hrib, ne razočara preveč; na južnem pobočju (ki je še skrito) vas čakajo razgledni travniki.

Steza vas po grebenu popelje še na sosednji vrh (754 m), s katerega se skozi gozd spustite do asfaltne ceste, ki pelje iz doline na Čekovnik (ta je zanimiva predvsem za kolesarje). Cesto prečkate, na drugi strani pa vas markacije hitro pošljejo na ozko, strmo se dvigajočo stezo. Ko se po tej povzpnete do gozdne ceste, zavijejo markacije v desno (proti planinski koči). Lahko jim sledite, se v koči odpočijete, in se nato odpravite do vrha ... ali pa uberete bližnjico po grebenu.

Če ste se odločili za bližnjico, se odpravite po makadamu levo. Ko se ta prevali čez greben, poiščite ozko, komaj vidno stezo, ki vas v ključih popelje po nesramno strmem pobočju do precej velikih balvanov. Tem se izognete v levo, od tam pa postaja pot vse bolj vidna, in se nekaj više na grebenu spremeni v dobro uhojeno stezo. Tik pred ciljem se skozi drevje zableščijo vrhovi Kamniško-Savinjskih Alp, čez minuto ali dve pa se pred vami odprejo razgledni travniki, vrh katerih vas čakata vpisna knjiga in prijetna klopca.