Gradiška Tura

Spust čez Plaz

Travniki na Nanosu

Če ste se odločili za nekoliko daljšo krožno pot, sledite markacijam z vrha »Gradiške Ture« proti sedelcu, ki loči steber, na katerega ste se povzpeli, od roba Nanosa. Po prečkanju sedla boste prišli v idiličen borov gozdiček, ko pa se pot prevali čez rob, postajajo borovci vse redkejši in steza vas pripelje na kraške travnike, kjer vas bodo še jeseni pozdravili konji, ovce in krave. Že v nekaj minutah pridete do razcepa, kjer zapustite markirano pot proti Abramu in se odpravite levo (smer Plaz) po stezi, ki postaja vedno bolj podobna kolovozu, dokler se končno na naslednjem travniku ob opazovalnici ne spremeni v gozdno cesto.

Steze po
borovih gozdičkih

V naslednjem gozdičku vas kažipot usmeri z gozdne ceste v desno na ozko komaj vidno stezico, ki se ob električnem pastirju vije po borovem gozdičku. Stezica kmalu prečka žice in se zlagoma širi, dokler vas končno ne pripelje do naslednje gozdne ceste. Tam zavijete desno, na naslednjem razcepu pa se vam z desne pridruži markirana pot, ki ji sledite levo navzdol mimo kapelice po starem kolovozu. Ta se zlagoma spušča v dolino, za prvim ovinkom pa na razcepu uberete ožjo pot proti Plazu (pot v Vipavo bi vas pripeljala do središča mesta). Steza najprej teče po precej zlizanih skalah, nato pa se spremeni v prijetno mehko položno peščeno pot skozi mešani gozd, ki vas v nekaj minutah pripelje do jase pod Plazom, kjer vas spet čakajo mize in klopi.

Po krajšem počitku se morate potruditi še do vrha Plaza (528 m), od katerega vas loči le še nekaj metrov, saj vas tam spet čaka lep pogled po Vipavski dolini. Z vrha se vrnete do klopi, nato pa se odpravite levo mimo njih po široki skalnati markirani poti proti Gradišču. Med spustom naj vas ne zmedejo čudne oznake, ki vas bodo skušale usmeriti na različne »bližnjice«, temveč nadaljujte hojo naravnost navzdol po kolovozu, ki vas bo v nekaj minutah pripeljal do prvih vinogradov in naprej do izhodišča.