Golič

Čez Lipnik v Podgorje

Lipnik, ki ga že ves čas spusta vidite pred seboj (ne morete ga zgrešiti, saj ga označuje velik križ na vrhu), boste dosegli po dobre pol ure hoje. Stezica vas bo najprej zapeljala mimo dveh ograjenih vrtač, nato skoraj do Kraškega roba, kjer se v desno odcepi pot proti Lipniku, levo pa se lahko spustite nekaj deset metrov niže po poti, ki pelje v Zazid.

Razgled z Lipnika

Po vzponu na Lipnik (ki ga morate opraviti, saj boste z njega doživeli zadnji res lep razgled proti morju) se lahko odločite za nadaljevanje poti po markiranih poteh – vrnete se do razcepa, se spustite v dolino, po kolovozu, ki ga z vrha Lipnika že vidite pod seboj, do Zazida, od koder se povzpnete nazaj na vrh Kraškega roba. Če imate v sebi le malce pustolovske žilice, bi vam predlagal drugo pot – z Lipnika se odpravite kar naravnost po travnikih ob strmem robu, ki se spušča levo od vas.

Če se boste odločili za sprehod čez travnike, se poskušajte držati čim bliže roba, saj je bolj proti desni trava precej višja in posejana s posameznimi neprijetnimi skalami. Med hojo boste hitro opazili, da niste edini, ki se vam zdi ta pot bolj zanimiva – tu in tam se le dober meter od skal vije komaj vidna stezica. V začetku jo lahko zanemarite in hodite po svoje, ko pa se boste bližali borovcem pred seboj, ji poskusite čimbolj slediti, drugače se boste hitro zapletli v dokaj neprehoden borov gozdiček.

Po pobočjih Kojnika proti Podgorju

Borov gozd pred nami postaja vse gostejši

Borovci zlagoma tudi tik ob Kraškem robu postajajo vedno bolj gosti, a ravno takrat, ko sem že začel razmišljati, kako se bom pretaknil med njimi, mi je na pomoč prihitel kolovoz iz doline. Na kolovozu zavijemo desno, se malce spustimo skozi borov gozd, nato pa se vzpnemo nazaj na pobočje Kojnika, kjer se priključimo širokemu kolovozu, ki nas bo popeljal nazaj proti Podgorju. Na tem kolovozu zavijemo levo, proti Kojniku, ki ga vidimo pred seboj, in po daljši hoji med travniki dosežemo gozd na zahodnih pobočjih Kojnika, kjer se nam pridruži markirana pot, ki se s Kojnika spušča proti Jampršniku.

Izlet si lahko podaljšate s sprehodom do Jampršnika (glej opis izleta na Kojnik) ali pa se po kolovozu, ki se je medtem spremenil že v pravo makadamsko cesto, vrnete v Podgorje. Na poti vas čaka le še ena orientacijska zanka – po dobrem kilometru hoje zavije cesta proti Podgorju ostro desno navzdol, naravnost pa pelje nekoliko ožji kolovoz proti Prapročam.