Goli vrh na Šavnicah

Vzpon iz Vologa

Začetek poti

V Gornjem Gradu zavijemo pred bencinsko črpalko desno v smer Nazarje. Prečkamo Dreto in Kropo in se pripeljemo v Bočno. Prva vas za njo (2 km) je Volog. Takoj za mostom pred avtobusno postajo zavijemo desno in se peljemo mimo oznake Lahka pot na levi do zadnje kmetije na koncu ceste. Prijazni mladi gospodar nam dovoli parkirati ob gospodarskem poslopju. Domačija Podgoršek, označena na zemljevidu, je predzadnja. Izhodišče ni označeno; napotimo se po kolovozu med toplarjema proti hišam, ki jih je videti pred gozdom.

Pri Vologu 23 je na jablani prva markacija, pri številki 24 pa zavijemo desno in nato levo od nje čez travnik v gozd, na začetku katerega je tudi markacija. V gozdu smo v 10 minutah. Zelo hitro ga je konec in naslednja markacija nas pričaka na skali na travniku. Povzpnemo se po njem in na koncu je ograja, ki jo zlahka preplezamo (zdi se, da je tisti del prav namenjen prehodu). Na prvem drevesu (orehu) levo je pod vejami skrita naslednja markacija. V travnati grapi pa se belo-rdeče oznake kar izgubijo. Gospodinja iz hiše nad njo nas napoti okoli vogala (obledela markacija na bližnji kapelici priča, da je pot nekoč tekla nekoliko drugače) k naslednji domačiji, k Jaršniku (Rovt pod Menino 37). Nad Jaršnikom zavijemo s ceste levo v breg.

Dražnik

V četrt ure smo pri Dražniku (Rovt pod Menino 34), kjer je na hišnem vogalu markacija. Pri zgornjem gospodarskem poslopju pridemo na kolovoz in po njem zavijemo levo mimo kozolca proti gozdu. Na začetku ozkega travnika nas puščica usmeri po njem tik ob robu gozda, vzporedno pa po gozdu teče neoznačena in precej zaraščena potka.

Vrclovnik

Čez četrt ure se ozki travnik razširi v kotanjo, nad katero se pasejo ovce pod domačijo Zgornji Vrclovnik (tudi Viclovnik, Beclovnik). Markacij ni videti; odpravimo se kar po travniku navzgor. Takoj ko prvič dosežemo gozdno cesto, za kupom gramoza bolj ko ne po naključju opazimo pod grmovjem dobro skrito veliko novo markacijo na skali, a pri njej ni nobenega prehoda ali potke v gozd. Zato gremo malo desno po cesti in čez nekaj metrov se v levo nazaj odcepi kolovoz. Kmalu nas na levi preseneti markacija, pri kateri naj bi se na kolovoz očitno priključila pot od markirane skale ob cesti. Toda tu ravno tako ni videti nobenega prehoda navzdol. Res skrivnostno!