Ermanovec s Sovodnja

S Sovodnja proti Matjaževi grapi

Sovodenj leži ob cesti, ki vodi iz Škofje Loke preko Gorenje vasi in Trebije ter prevala Kladje proti Cerknemu. Primorci bodo zato do Sovodnja najlažje prišli preko Cerknega (v Cerknem sledite smeri Škofja Loka), vsi ostali pa verjetno preko Škofje Loke (v Škofji Loki sledite smeri Žiri, na križišču v Trebiji pa zavijte v smeri Cerknega).

Avto lahko pustite na parkirišču v sredini Sovodnja in se peš odpravite po cesti v smeri Cerknega, vendar bi to odsvetoval, saj vas čaka 400 metrov hoje po precej prometni cesti – dokaj neprijetno, če ste se na izlet odpravili z otroci. Bolje bo, da na Sovodnju nadaljujete vožnjo proti Cerknemu ter kmalu za koncem vasi zavijete desno na ozko cesto proti Ermanovcu (ob glavni cesti vas čaka velik lesen kažipot, tako da odcepa ne morete zgrešiti).

Ob asfaltni cesti, ki vodi proti Domu na Ermanovcu in Stari Oselici, je precej mest, kjer lahko brez skrbi pustite avto in nadaljujete s hojo proti Ermanovcu, ki kljub temu, da morate hoditi po asfaltu, ni neprijetna, saj vodi večinoma po senci ob prijetno žuborečem potočku.

Pot po Matjaževi grapi

Že kmalu boste opazili, da so tla okoli vas precej glinena in tako dobro zadržujejo vodo. Potok, ob katerem hodite, zato veselo teče tudi sredi največje suše. Tudi ljubitelji rastlin bodo ob tej poti opazili nekatere rože, ki jih v slovenskih hribih opazimo precej redko, na primer močvirski osat ali Zahlbrucknerjev repuš.

Po slabih 800 metrih boste prišli do naslednjega razcepa – markirana pot vodi naravnost, če pa se želite do Doma na Ermanovcu pripeljati z avtom, zavijte levo v hrib (smer Stara Oselica). Še 600 metrov hoje po asfaltni cesti vas pripelje do začetka prave planinske poti, kjer se lahko odločite za vzpon po krajši, nekoliko bolj strmi in senčni Matjaževi grapi (45 minut) ali za bolj odprto in sončno pot skozi Podjelovo brdo (1 ura).

Ocena izleta: (Spela Marincic, 27. 3. 2007)

Zelo lep izlet, sploh pa pozimi! Poizkusite s sankanjem...ponavadi je po sneženju cesta zasnežena oz. je splužena tako, da se lahko po njej še sankate!

Ocena izleta: (Martin Peterlin, 28. 3. 2006)

Če ste namenjeni na Ermanovec v tem času (marec) s seboj vzemite gamaše, ker je na spodnjem delu še kar precej snega (senca), v višjem delu ga skoraj ni več.