Ermanovec iz Kopačnice

Kratek opis poti

Dolina Podkovščice

Pot na Ermanovec se začne v zaselku Kopačnica zahodno od Hotavelj (opis dostopa do Hotavelj si preberite na strani Kako v Hotavlje). V Hotavljah sledite kažipotom za Kopačnico ali Leskovico, v Kopačnici pa boste hitro opazili lep kažipot, ki vas usmerja levo čez most na ozko asfaltno cesto. Parkiranje je problematično. Najbolje bo, če vam uspe parkirati ob drevesu na križišču; če tam ni prostora, prosite za pomoč domačine.

Sodeč po kažipotu je do Ermanovca uro hoje. Če boste v tem času prehodili skoraj pet kilometrov in hkrati premagali 500 metrov višinske razlike, ste v odlični kondiciji ... vsi drugi potrebujemo do cilja dobro uro in pol.

Asfaltna cesta vas najprej popelje med hišami, nato pa se spremeni v makadam, ki se začne vzpenjati ob potoku Podkovščica. Med položnim vzponom, ki ga le tu in tam prekinejo nekoliko bolj strmi odseki, boste opazili več odcepov. Kot nalašč na njih ni markacij, a brez skrbi – po kolovozu sledite potoku do skalne zapore (vmes ga prečkate), ob kateri vas bodo razveselili majhni slapovi. Tam se pot obrne ostro levo (markacija pa vam potrdi, da ste na pravi poti) in se začne vzpenjati na prisojna pobočja Janezovega griča.

Po krajšem vzponu sledi oster desni ovinek, nato pa vas po dobrih 100 metrih markacije usmerijo v levo na ozko stezico, ki se po nekaj minutah izteče na razcepu makadamskih cest. Tudi tu ni markacije (zanimivo – pot nazaj je dobro označena). Nadaljujte kar naravnost po makadamski cesti, ki vas čez razgledne travnike pripelje do kmetije (Erženovše) onkraj njih. Med zložnim vzponom ne pozabite uživati v razgledih – za vami se dvigujeta Črni vrh in Blegoš, levo (skorajda skrit za okoliškimi hribi) je Porezen, v ozadju pa boste v lepem vremenu opazili vrhove Spodnjih Bohinjskih gora.

Pogled na Blegoš

Erženovše

Pri prvih hišah makadam zamenja asfalt, po katerem kmalu pridete do grebena. Tam vas kažipot proti domu usmeri v levo; od ričeta ali golaža (kar je tisti dan na jedilniku) vas loči le še nekaj minut prijetne hoje. Po krajšem počitku pri planinskem domu je skorajda obvezen obisk Štora (1005 m), lahko pa se sprehodite tudi do vrha Ermanovca. V dolino se vrnete po poti, po kateri ste se povzpeli.

Ocena izleta: (Spela Marincic, 27. 3. 2007)

Zelo lep izlet, sploh pa pozimi! Poizkusite s sankanjem...ponavadi je po sneženju cesta zasnežena oz. je splužena tako, da se lahko po njej še sankate!

Ocena izleta: (Martin Peterlin, 28. 3. 2006)

Če ste namenjeni na Ermanovec v tem času (marec) s seboj vzemite gamaše, ker je na spodnjem delu še kar precej snega (senca), v višjem delu ga skoraj ni več.