Dobrča

Preko Breške gore

Pot po grebenu

Prvi vzpon skozi pretežno smrekov gozd se konča pri utrdbah pod Vaškim, kjer se pot skoraj izgubi, tudi markacije izginejo in le pozoren pogled bo pokazal ozko stezico, ki se skozi bukovo listje vije levo navzgor. Na srečo je po nekaj metrih vzpona gozda konec, na začetku travnikov postane stezica nekoliko bolj razločna in nas po položnem pobočju popelje mimo Gašperinove koče, ki se skriva nekje v gozdu desno pod nami, do konca makadamske ceste, ki se na greben vzpne iz doline Blajšnice.

Razgledni travniki pod vrhom Breške gore

Od križišča z gozdno cesto vodi planinska pot ves čas naravnost po grebenu proti vrhu Breške gore. V začetku je greben precej položen, tako da je hoja po prijetno razgibani poti kljub pomanjkanju razgleda pravi užitek, tik pod vrhom pa se spet srečamo s precej strmim vzponom, ki se zaključi nad strmimi travniki, preko katerih se spet odpre razgled na griče pod nami, romarsko cerkev na Brezjah, ki se blešči sredi doline Save ter strma pobočja Jelovice v ozadju. Na tem mestu vas pričaka tudi prijetna Poldetova klopca (Polde, kdorkoli si že – hvala), na kateri si lahko med uživanjem v razgledu naberete moči za nadaljevanje vzpona.

Z Breške gore se lahko odpravite naravnost proti vrhu Dobrče, lahko pa se odločite tudi za nekoliko bolj položno varianto preko Lešanske planine. Če vam je ljubši krajši, a bolj strm vzpon, nadaljujete s hojo po stezici, ki se nad robom travnika začne v kratkih vijugah vzpenjati po strmem pobočju skozi bukov gozd.

Pod Kobilico

Le slabih deset minuh vzpona nas loči od naslednje orientacijske zanke – pot pripelje do lese v ogradi, se razcepi, markacije pa izginejo. Kratek posvet z zemljevidom reši tudi to zagato – najprej zavijemo rahlo v levo, nato pa desno v hrib (ne sledimo stezici, ki se nad travniki spušča ob ograji). Pot se v bukovem gozdu občasno popolnoma izgubi, dobro se je držati nekoliko bolj na desni strani pobočja, da ne boste zgrešili nadaljevanja stezice, ki se kmalu izvije iz gozda na strme travnike, preko katerih se spet odpre razgled proti jugu. S teh travnikov vas čaka le še nekaj minut prijetnega vzpona do križišča poti pod kočo na Kobilici.

Komentar (stojan germani, 11. 8. 2010)

8 avgusta sem obiskal Dobrco s prijateljem italijanske narodnosti, kateri je ze obredel skoraj vse slovenske hribe. Dobrca ga je posebno navdusila. Izjemen razgled, lepo vreme, sprejem in hrana v koci pa ,super! Odlicna "razglednica" za Slovenijo.Chapeau bas!

Komentar (Tomaz Kozamernik, 15. 8. 2009)

Lep in enostaven izlet v sredogorje, primeren tudi za manj izkušene in otroke.
Seveda sta nova oskrbnika Milan in Jana prinesla koči prinesla nov zagon.
Dobra hrana, dober štimung in čistoča.
Fotografije z našega zadnjega družinskega izleta na povezavi:

Priporočam.

Ocena izleta: (nataša matjašec, 3. 8. 2009)