Črna prst

Planina Za Črno goro

Pogled na Rušnati vrh

Planina Za Črno Goro
Markirana pot vodi levo ob dolini, nekaj metrov nad njo, tako da so tla kljub bližini močvirja suha in dobro prehodna. Po dobrih 200 metrih dolino prečkamo (na tem mestu boste šele videli kako mokra so tla, ob katerih ste hodili) ter nadaljujemo s potjo desno od doline do naslednjega skalnatega praga, kjer se začne naša pot spet strmo vzpenjati. Med vzponom boste opazili, da se med drevesi nad vami že svetlika nebo – nič čudnega, saj vas do planine loči le še slabih 100 metrov višinske razlike in deset minut vzpona.

Nad planino

Tik pred meliščem

Na prvih travnikih na začetku planine Za Črno goro (Bohinjci jo imenujejo Ravharska planina) se vam odpre čudovit razgled na planino, ki jo obdaja pravi amfiteater strmih sten Črne gore, levo od katerih se dviguje Rušnati vrh (najbolj vzhoden vrh v grebenu Črne prsti). Pot se izogne vlažni zaraslih tal na zapuščeni planini ter nas pelje po hudourniškem jarku ob vzhodnem robu planine vse do severnih pobočij Kontnega vrha, kjer se odcepi levo navzgor in se začne zlagoma vzpenjati.

Na tem mestu bodite malce pozorni – odcep je slabo označen, prva markacija pa je precej višje ob poti.

Vzpon nad planino je dosti bolj položen kot je bila pot, ki nas je pripeljala na planino, saj se v vijugah zlagoma vzpenja pod Kontnim vrhom. V nekaj minutah prispemo do križišča s Slovensko planinsko potjo (SPP), zavijemo ostro desno proti Črni prsti in nadaljujemo z zložnim vzponom po vedno redkejšem gozdu do melišča pod Rušnatim vrhom. Tik pred meliščem je gozda konec, odpre se nam prvi res lep razgled – skalnate stene Črne gore so skoraj že pod nami, globoko pod nami leži planina Za Črno goro, v ozadju pa že vidimo Pokljuko ter greben dvatisočakov za njo, desno od njih pa boste v lepem vremenu opazili vrhove Karavank – več kot dober razlog, da se pred nadaljevanjem poti malce odpočijemo.

Pogled na strma pobočja Črne gore

Komentar (Blaz, 8. 8. 2009)

Zelo lepa pot za celodneven izlet. Predlagam postanek v Orožnovi koči. Prijazen oskrbnik in dobra hrana. V poletnih mesecih lahko zaključite izlet s kopanjem v Bohinjskem jezeru.

Ocena izleta: (Mojca Sedej, 11. 8. 2008)

Razgibana pot in čudovita raznolikost narave. Pa nobene gneče na poti!

Ocena izleta: (m, 18. 7. 2006)