Čaven iz Stomaža

Spust v dolino

Vrnitev s Čavna si lahko popestrite s spustom proti Kamnjam, vasici, do katere vodi markirana pot. Kamnje in Stomaž sicer povezuje kolovoz, po katerem se lahko vrnete do izhodišča, lahko pa poskusite poiskati tudi zanimive nemarkirane bližnjice (a ne pozabite: bližnjica je lahko najdaljša pot med dvema točkama).

Če se boste odločili za zanesljiv spust po markirani poti, povprašajte domačine za pot iz Kamenj v Stomaž. Na začetku Kamenj morate zaviti v levo, kolovoz pa je bojda prevozen tudi z avtomobilom, torej ga ne bo težko najti.

Spust čez Malo goro,
v ozadju Vipavska dolina

Markirana pot proti Kamnjam se odcepi od poti, ki vodi s Čavna proti Kuclju. Od Doma na Čavnu se odpravite proti zahodu (smer Kucelj), nato pa po prvem spustu zavijete ostro levo na širok kolovoz, ki se začne zlagoma spuščati proti Mali gori. Po ostrem desnem ovinku vas čaka naslednji razcep: kolovoz vodi naravnost, steza proti Kamnjam pa se začne spuščati levo po pobočju in vas v nekaj minutah pripelje do »koče dobrih ljudi« na Mali gori. Pred kočo boste našli kažipot, pot do Kamenj pa bo malce teže »izvohati«, saj je steza na travniku skorajda neopazna. Odpravite se natančno v smeri kažipota, pomagala vam bo tudi rdeča črta na eni od skal, na robu gozda pa boste že opazili prve markacije.

Po nekaj metrih hoje skozi gozd se v desno odcepi pot na zadnji razglednik. Odpravite se nanj, to bo zadnji lep razgled pred vrnitvijo v Stomaž, nato pa vas steza hitro popelje skozi prehod v skalnem robu in v ključih navzdol po strmem pobočju. Markirana pot prečka dva zapuščena kolovoza in vas pripelje do odcepa za Zvirk (ne vprašajte me, kaj je to). Bolj drzni tu zapustite markirano pot in sledite kažipotu, ki vas napoti na komaj vidno stezico skozi borov gozdiček do z balvani posejanega travnika.

Iz Bratinov proti
Stomažu

Ob desnem robu travnika poiščite kolovoz, ki se vrača v gozd, in se spustite po njem. V začetku se zdi, da vas bo zapeljal v napačno smer, po prvem levem ovinku pa že hodite naravnost proti Stomažu. Na naslednjem razcepu vodi levi kolovoz na travnik, zato se spustite navzdol po desnem kraku, od tam pa vedno izberite levi kolovoz, ki se spušča.

Med vsem spustom sta le dve dvomljivi mesti. Najprej pridete do razcepa, kjer se levi kolovoz blago vzpenja, desni, precej bolj zaraščen, pa se spušča. Tudi tu sledite levemu kolovozu, ki vas kmalu pripelje do pašnika na vaši levi, nato pa do križišča, kjer edini navzdol vodeči kolovoz zavija v desno. Nič hudega; spustite se po njem, v nekaj minutah boste prišli do prvih hiš v Bratinih. Tam sledite kolovozu levo skozi zaselek, nato pa se po asfaltni cesti spustite do Stomaža (izgubiti se ne morete več, saj ves čas pred seboj vidite zvonik cerkve sv. Tomaža v Stomažu).

Pred odhodom iz Stomaža si poskusite ogledati še notranjost cerkve. Ta je bila po pripovedovanju prijaznih domačinov pred nedavnim obnovljena in je zagotovo vredna obiska.

Komentar (IP, 7. 6. 2015)

Odkar sem se začel sprehajati pod Čavnom, se je označenost poti res drastično izboljšala, pojavila se je tudi obilica kažipotov (včasih tudi kakšen preveč ki te pošlje v labirint slepih stezic).

Mislim da prečka (Srednječavenska ali Bošnarska pot) še vedno ni markirana, pa tudi ni nobene potrebe za to, saj je več kot dovolj očitno kje gre.

Komentar (Mirko Soban, 5. 6. 2015)

pot je označena in na vseh križpotjih postavljene smerne table vsaj do odcepa za Kucelj.
Srednječavenska pot je vrisana tudi v zemljevidu Nanos 1:50000.Tu poteka tudi Krkina
pot,ki je financirala označitev poti.Vse planinske poti v okolici Čavna so lepo prikazana
na informativni tabli pred kočo Antona Bavčerja na Čavnu. :!:

Komentar (andrej benko, 30. 11. 2006)

fuuuuul dobra pot res!!! number one