Čaven iz Lokavca

Vzpon do Male Gore

Markirana steza nas po nekaj minutah hoje po gozdu pripelje do makadamske ceste, ki iz zaselka Kovači pelje do kmetije Kovačevše. Poznavalci to cesto pogosto izkoristijo za krajšanje poti, kar dokazuje tudi majhno parkirišče tik ob mestu, kjer markirana pot prečka cesto. Markacije nas vodijo naravnost navzgor, do Žegnane skale (oglejte si zanimive balvane levo od poti), kjer se markirane poti razcepijo. Levo se lahko odpravimo do slapa v Gradcu, desno na Kovače in Gradišče, naravnost navzgor pa vodi pot na Čaven.

Med hojo po gozdu, ki se počasi spreminja iz borovega v nizkega pretežno listnastega, kakršnega smo navajeni na pobočjih Nanosa ali Slavnika, si oglejte zanimivo sestavo tal, kjer se apnenčaste skale mešajo z izrazito flišnimi vložki. Z desne se nam kmalu pridruži še prijetno žuboreč potoček, ki popestri drugače precej enolično pot. Steza, po kateri hodimo, nas pripelje prav do potoka, v katerem se lahko osvežimo, nato pa zavijemo levo navzgor na razgledne travnike, s katerih se odpre lep pogled na skalna pobočja Male gore nad nami.

Uživanje v lepem razgledu moramo seveda tudi plačati; v vetrovnih dneh nas bo po zatišnem gozdu na travnikih presenetila burja, a le za kratek čas, saj se nam z desne hitro spet približa gozd in nas zavaruje pred vetrom. Gozd nas v začetku vljudno spremlja na desni strani in nam daje še zadnjo možnost, da se razgledamo po Vipavski dolini, nato pa stezica zavije naravnost v gozd in razgledov je za skoraj eno uro nepreklicno konec.

Po nekaj minutah nas markacije spet pripeljejo do kolovoza, kjer se bomo morali malce razgledati in poiskati naslednje markacije, ki se skrivajo nekaj metrov desno od nas. Preden se zaženete naprej po precej strmem pobočju, si vzemite nekaj minut časa in si oglejte majceno kapelico in jaslice levo od poti. Pred njimi je v zavetrju postavljena tudi klopca, ki kar vabi, da se pred začetkom strmega vzpona po pobočjih Male gore odpočijemo. Od tod naprej nam steza ne bo več prizanašala; po nekaj minutah pridemo do strmih pobočij Male gore, kjer nas čaka tristo metrov višinske razlike. Premagali jo bomo v kratkih ključih, ki se vzpenjajo po gozdnatem pobočju vzhodno od pečin, ki smo jih občudovali iz doline.

Komentar (IP, 7. 6. 2015)

Odkar sem se začel sprehajati pod Čavnom, se je označenost poti res drastično izboljšala, pojavila se je tudi obilica kažipotov (včasih tudi kakšen preveč ki te pošlje v labirint slepih stezic).

Mislim da prečka (Srednječavenska ali Bošnarska pot) še vedno ni markirana, pa tudi ni nobene potrebe za to, saj je več kot dovolj očitno kje gre.

Komentar (Mirko Soban, 5. 6. 2015)

pot je označena in na vseh križpotjih postavljene smerne table vsaj do odcepa za Kucelj.
Srednječavenska pot je vrisana tudi v zemljevidu Nanos 1:50000.Tu poteka tudi Krkina
pot,ki je financirala označitev poti.Vse planinske poti v okolici Čavna so lepo prikazana
na informativni tabli pred kočo Antona Bavčerja na Čavnu. :!:

Komentar (andrej benko, 30. 11. 2006)

fuuuuul dobra pot res!!! number one