Čaven iz Lokavca

Lokavec

Cerkev v Lokavcu

Vzpon do Doma na Čavnu bomo začeli v Lokavcu, vasici, ki je le nekaj kilometrov oddaljena od Ajdovščine. Glavna cesta v Lokavec vodi iz središča Ajdovščine, za obiskovalce pa bo verjetno bolj enostaven dostop skozi zaselek Cesta:

• Avtocesto po Vipavski dolini zapustite na izvozu Ajdovščina in zavijete desno proti Ajdovščini.
  • Na vseh večjih križiščih zavijate levo v smeri Nove Gorice, dokler po obvoznici mimo Ajdovščine ne pridete na staro magistralno cesto.
  • Po dveh kilometrih vožnje le nekaj metrov za začetkom zaselka Cesta zavijete desno na ozko cesto proti Lokavcu.
  • Od odcepa v Cesti vas čakata dva kilometra vožnje po ozki asfaltni cesti skozi Lokavec, do središča vasi, kjer se z desne priključi glavna cesta iz Ajdovščine.
  • Po nekaj metrih boste na levi zagledali precej moderno cerkev sv. Lovrenca, na desni pa vas kažipot opozori na markirano pot proti Čavnu. Takoj za cerkvijo zavijete levo; avto lahko pustite na parkirišču za cerkvijo (v nedeljo boste seveda morali poiskati kakšno drugo možnost).

Pot proti Čavnu nas v začetku vodi po asfaltni cesti med cerkvijo in potokom. Na prvih hišah že najdemo markacije, ki nas zanesljivo popeljejo po ozkih cesticah strnjene vasice do kolovoza, kjer se začne prvi vzpon. Kolovoz se hitro dvigne nad zadnje hiše v vasi in nas med vinogradi popelje v borov gozdiček, kjer se začne še nekoliko hitreje dvigati, ter po nekaj metrih pripelje do prvega orientacijskega problemčka – znajdemo se na razpotju, markacij, ki so nas do tam zvesto vodile, pa kar naenkrat ni več.

Tudi na tem razpotju se izkaže, da preveč premišljevanja prej škodi kot koristi. Pogled na karto bo hitro pokazal, da se vzpenjamo po desni strani poti, zarisane na karti, zato se boste verjetno tudi vi najprej odločili za vzpon po levem kolovozu, ki kmalu pripelje do ograjenega travnika. Pred ogrado so vidni celo ostanki markacij, ki vas bodo s svojo očitno starostjo opozorile na to, da se je potek poti spremenil in da se bo treba vrniti do razpotja.

Ko uspešno ugotovimo, da levi kolovoz ne vodi v pravo smer, in se začnemo vzpenjati po desnem kraku, smo na vrhu klanca nagrajeni z naslednjo markacijo. Po kolovozu se nato vzpenjamo še nekaj minut; ko tudi ta kolovoz zavije levo na travnik, nadaljujemo pot naravnost po široki stezi skozi gozd.

Komentar (IP, 7. 6. 2015)

Odkar sem se začel sprehajati pod Čavnom, se je označenost poti res drastično izboljšala, pojavila se je tudi obilica kažipotov (včasih tudi kakšen preveč ki te pošlje v labirint slepih stezic).

Mislim da prečka (Srednječavenska ali Bošnarska pot) še vedno ni markirana, pa tudi ni nobene potrebe za to, saj je več kot dovolj očitno kje gre.

Komentar (Mirko Soban, 5. 6. 2015)

pot je označena in na vseh križpotjih postavljene smerne table vsaj do odcepa za Kucelj.
Srednječavenska pot je vrisana tudi v zemljevidu Nanos 1:50000.Tu poteka tudi Krkina
pot,ki je financirala označitev poti.Vse planinske poti v okolici Čavna so lepo prikazana
na informativni tabli pred kočo Antona Bavčerja na Čavnu. :!:

Komentar (andrej benko, 30. 11. 2006)

fuuuuul dobra pot res!!! number one