Bukov vrh in Vinharje nad Poljanami

Bukov vrh

Znamenje pred kmetijo Ahternik
Po krajšem položnem vzponu čez travnik boste prišli na gozdno cesto, planinska pot pa se zelo kmalu spet odcepi desno v gozd. Kmetiji Ahternik se boste tako izognili (na izletniški karti je ta del poti napačno vrisan) in po naslednjem kolovozu prišli nad kmetijo Platiša. Na travnikih nad Platišem se vam odpre razgled proti jugozahodu, na pobočja Žirovskega vrha in Mrzlega vrha.

Pot vodi nad Kamenškom

Kolovoz vas vodi nad kmetijo do gozdne ceste, ki se po slemenu nad travniki vzpenja proti gozdu. Po nekajminutni hoji skozi gozd se znajdete pred naslednjo kmetijo (Kamenšek). Od Hotovlje ste nabrali že toliko višinske razlike, da boste onkraj sedla med Blegošem in Koprivnikom zagledali vrh Triglava, od prvega cilja pa vas loči le še krajši vzpon – na hribu pred vami že vidite cerkev sv. Sobote.

360-stopinjska panorama z Bukovega vrha

Sv. Sobota

Razgled izpred cerkve je naravnost fantastičen – pogled na jug sicer zastira Pasja ravan, od jugozahoda (Žirovski vrh) do vzhoda (Škofja Loka) pa se vam odpira pogled na Cerkljansko hribovje, Škofjeloško hribovje, v ozadju se vidijo Porezen in Bohinjske gore, bolj proti vzhodu Stari vrh in Lubnik, za njima pa Karavanke in Kamniške Alpe. Lepo se vidita tudi cerkvici sv. Volbenka nad Logom in sv. Filipa in Jakoba na sosednjem, nekoliko nižjem hribu.

Pogled na Mežnarja izpred sv. Sobote

Z Bukovega vrha se lahko vrnete v Hotovljo, lahko se odločite za nadaljevanje poti na Pasjo ravan, lahko pa izberete vrnitev po precej dolgi poti čez Vinharje (skupna dolžina poti je več kot 13 km, od tega precej po asfaltiranih cestah). Če se boste odločili za nadaljevanje poti, se spustite po travniku do kmetije Mežnar tik pod cerkvijo, nato pa uporabite svoje detektivske sposobnosti in poskusite najti nadaljevanje poti (če boste spregledali ploščico z napisom Vinharje, ki leži na tleh, boste v težavah, markacij namreč preprosto ni). Da ne bo prehudo – prečkajte makadamsko cesto in se odpravite naravnost naprej po kolovozu ob levi strani hiše, lahko pa povprašate zelo prijazne domačine, ki vam bodo z veseljem pomagali.

Kolovoz vas vodi po travnatem slemenu proti gozdu, kjer se pojavijo prve (prepozne) markacije, kmalu zatem pa se pot razcepi – levo navzgor vodi planinska pot na Pasjo ravan, desno navzdol pa turistična pot v Vinharje.

Komentar (Marija Guzelj, 7. 2. 2015)

Mojca, če ob povratku v Vinharje, v križišču zaviješ desno, čez most in od zadnjih hiš po makadamu do Visokega, mimo Tavčarjevega dvorca, imaš asfalta samo nekaj sto metrov do Premetovca.

Ocena izleta: (Mojca Luštrek, 1. 4. 2005)

Lep pohod. Tudi v snegu ni bilo posebnih težav, na vrhu pa še lepše. Priporočam vrnitev čez Pasjo ravan, mimo Črnega Vrha in skozi zanimivi Valterski Vrh do Loga nad Škofjo Loko (do Premetovca). Ni čisto vse tako kot na zemljevidih, a ni prehudo. Seveda pa si je treba priskrbeti prevoz med Hotovljo in Logom, saj je vmes preveč asfalta.