Bukov vrh in Vinharje nad Poljanami

Začetek poti

Vzpon na Bukov vrh začnete v Hotovlji, vasici nasproti Poljan v Poljanski dolini. Do Poljan lahko pridete skozi Škofjo Loko (smer Žiri); na glavni cesti namesto desno v Poljane zavijete levo (smer Črni vrh). Takoj za mostom čez Poljansko Soro vas kažipot usmeri levo v vas. Avto lahko pustite pri kapelici pred vasjo, lahko pa se zapeljete do cerkve sv. Martina (že na daleč boste opazili njeno moderno arhitekturo) in se nato po cesti vrnete v vas.

Na eni od prvih hiš v vasi vas čaka poenostavljen zemljevid poti – dobro si ga zapomnite, saj ga boste ob pomanjkanju markacij in kažipotov še kako potrebovali. Po asfaltni cesti nadaljujete naravnost skozi vas in kmalu vas kažipot na Bukov vrh usmeri levo po mostičku čez potok in nato po strmi poti v hrib.

Že na začetku boste opazili, da so na tej poti uporabljene malce nenavadne markacije – med zelo redke rdeče-bele markacije se mešajo rumeno-modre oznake, še največkrat pa boste videli rumeno packo na skali ali drevesu. Dokler ni snega, vam bodo verjetno tudi te markacije zadoščale, pozimi pa raje počakajte, da bodo lokalni planinci (ki pot že poznajo) utrli gaz, ki ji boste potem sledili.

Po približno pol ure vzpona boste iz gozda prišli na prvi travnik, kjer se že odpre lep razgled na Blegoš in Cerkljansko hribovje za njim. Tu markacije popolnoma izginejo – sledite poti, ki teče levo navzgor čez travnik proti kmetiji Ahternik, ki jo že vidite za prvim slemenom na levi.

Prvi razgledi s travnikov pred Ahternikom

Komentar (Marija Guzelj, 7. 2. 2015)

Mojca, če ob povratku v Vinharje, v križišču zaviješ desno, čez most in od zadnjih hiš po makadamu do Visokega, mimo Tavčarjevega dvorca, imaš asfalta samo nekaj sto metrov do Premetovca.

Ocena izleta: (Mojca Luštrek, 1. 4. 2005)

Lep pohod. Tudi v snegu ni bilo posebnih težav, na vrhu pa še lepše. Priporočam vrnitev čez Pasjo ravan, mimo Črnega Vrha in skozi zanimivi Valterski Vrh do Loga nad Škofjo Loko (do Premetovca). Ni čisto vse tako kot na zemljevidih, a ni prehudo. Seveda pa si je treba priskrbeti prevoz med Hotovljo in Logom, saj je vmes preveč asfalta.