Bevkov vrh

Vzpon do vrha

Dolina Idrijce, desno pobočja Jelenka

Pot proti vrhu

Nad kozolcem se kolovoz dviguje po robu travnika, dokler se končno ne izgubi na travniku, ki ga prečka visokonapetnostni daljnovod. Na tem mestu imate dve možnosti:

• Ker je vrh tik nad vami, se lahko nanj povzpnete kar čez travnik – vzpenjajte se po desni strani ob gozdnem robu, stran od daljnovoda.
  • Lahko se odločite za nekoliko bolj zaraščeno krožno pot, ob kateri boste poleti našli čudovit primerek volnatoglavega osata (v zgodnji jeseni je zrasel že precej nad dva metra).

Krajša pot do vrha

Če se boste odločili za nekoliko daljšo krožno pot, sledite markacijam (daleč pred seboj boste opazili markacijo na stebru daljnovoda), ki vas bodo pripeljale do hudo zaraščenega pobočja, kjer vas čaka nekaj deset metrov prebijanja skozi maline in podrast. Na srečo se pot kmalu nadaljuje v gozdu in postane spet dobro prehodna ter nas po 600 metrih pripelje na travnike pred kmetijo Slabe, od koder se odpre prvi pogled na Bohinjske gore in naprej proti zahodu.

Na teh travnikih boste opazili, da ste vrh »zgrešili«, saj se zdaj dviga za vami, a nič hudega – spustite se skoraj do makadamske ceste pod sabo, nato pa zavijte desno po kolovozu, ki se razločno dviguje po travniku. Kolovoz postaja vedno bolj neopazen, vi pa kar vztrajajte s hojo proti poseki v gozdu na koncu travnika. Tik pred poseko zavijete desno ob gozdnem robu in v nekaj trenutkih dosežete vrh.

Porezen, levo Črna prst

Spodnje Bohinjske gore

Po krajšem počitku je čas za razglede – južno od vas leži Idrija, obdana s strmimi gozdnatimi pobočji, proti severu boste opazili celoten greben Spodnjih Bohinjskih gora, pred katerim se dviga Porezen in tako zakriva Koblo, desno od Porezna se dvigajo strma skalnata pobočja Ratitovca, bolj proti levi pa boste hitro opazili piramidasti vrh Vogla ter sedlo Globoko in Škrbino. Ob odličnem vremenu bo pogled segel še nekoliko dlje – levo od Škrbine se dviga Krn, za njim boste opazili Kaninsko skupino, nekoliko bolj proti jugu pa Bovški Stol in travnike okoli vrha Matajurja.

Če ste na Sovodenj prišli z avtomobilom, se boste prisiljeni vrniti po poti, po kateri ste se vzpeli, drugače pa vam množica poti, ki vodijo na Bevkov vrh, nudi več možnosti:

• Po makadamski cesti mimo kmetije Slabe se lahko sprehodite do Kladja ali pa se po precej daljši poti spustite do Straže v dolini Idrijce.
  • Vrnete se do razcepa makadamskih cest pod kmetijo Pleč in zavijete proti jugu. Ta cesta vas pripelje nad zaselek Jazne, skozi katerega se lahko spustite v dolino Idrijce ali pa nadaljujete pot proti Mrzlemu vrhu, s katerega se spustite v Žiri.

Ocena izleta: (igor ž., 17. 9. 2011)

Komentar (igor ž., 17. 9. 2011)

Dobro poznan te kraje ki jih opisujete tukaj sem kot otrok preživljal počitnice pri stari mami tudi kmetiji ki jih omenjate sta bi zelo dobro poznani in kakšen mesec nazaj sem obiskal te kraje

Ocena izleta: (andrej benko, 30. 10. 2006)